رسیدگی به بیش از هزار آسیب دیده در منطقه زلزله زده زهان

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر از رسیدگی تیم درمان اضطراری هلال احمر به هزار و 859 بیمار و آسیب دیده در منطقه زلزله زده زهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، مجیدرضا لطیفی با اشاره به اینکه از این تعداد 905 نفر به صورت سرپایی ویزیت شدند، گفت: خدمات دارویی هلال احمر نیز به صورت رایگان به 732 نفر از مراجعین به اردوگاه های درمان اضطراری هلال احمر ارائه شده است.

 

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، وی با اشاره به اینکه درمانگاه اضطراری هلال احمر از ساعت 23 شب حادثه به صورت فعال و داوطلبانه با حداقل تجهیزات مورد نیاز برپا شده است، افزود: علاوه بر حضور تیم های درمانی، تیم حمایت های روانی و بهداشت باروری نیز به منطقه اعزام شده که توانستند به 173 نفر از آسیب دیدگان مناطق زلزله زده زهان خدمات مشاوره ای روانشناسی و حمایت روانی ارائه کنند.

 

لطیفی افزود: بسته های بهداشتی نیز شامل مسواک، خمیردندان، شامپو و حوله نیز در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

 

امدادرسانی به 60 نفر از حادثه دیدگان سیل، برف و کولاک در خراسان جنوبی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی امدادگران هلال احمر به 60 نفر از حادثه دیدگان برف و کولاک در خراسان جنوبی خبر داد.

 

مهدی محمدپور با اشاره به اینکه 14 سال است که با خشکسالی‌های پی در پی و مخرب دست و پنجه نرم می کند، گفت: در 24 ساعت گذشته بارندگی شدیدی خراسان جنوبی را در برگرفت که سبب سیل گرفتگی برخی مناطق شد.

 

وی به بارندگی 15 میلیمتری در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر در 24 ساعت گذشته به 60 حادثه دیده که در سیل، برف و کولاک گرفتار شده بودند امدارسانی کردند که از این تعداد 58 نفر گرفتا در حوادث برف و کولاک و 2 نفر نیز گرفتار سیل شده بودند.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به اعزام 9 تیم عملیاتی امداد و نجات اشاره کرد و گفت: در عملیات امدادرسانی به حادثه دیدگان سیل، برف و کولاک 30 نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر به ارائه خدمات امدادی پرداختند.

 

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمدپور ادامه داد: در این عملیات‌ها 3 آمبولانس اعزام شده و 4 مورد عملیات رهاسازی انجام شده است.

 

وی سرعت عمل امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمرخراسان جنوبی را در رسیدن به صحنه حوادث بسیار عالی دانست و خاطرنشان کرد: میانگین حضور در صحنه حوادث یادشده از اطلاع به هلال احمر تا حضور در صحنه 5 دقیقه و 30 ثانیه بوده است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 205154

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha