هدف مقدس توجیه راه غلط را نمی کند

وجود افکار غلط در توجیه راه های حرام به وسیله اهداف مقدس گریبانگیر افراد مختلف شده و قاریان قرآن باید خود را از این افکار حفظ کنند.

خبرگزاری شبستان: تقدس هدف مانع از پاک شدن و توجیه راه باطل و غلط نمی شود و  این افکار غلط همواره در طول تاریخ گریبان گیر افراد مختلف بوده است و به صرف تحقق هدف مقدس به راهی حتی باطل چنگ می زدند.
 

روایات و احادیث بسیاری در مورد خواص و ثمرات برخی سور قرآن ذکر شده است که اغلب مورد استناد عالمان دینی نیست. یکی از نتایج افکار نادرست در توجیه راه غلط در تحقق اهداف مقدس می توان این واقعه تاریخی را دانست که در زمان پس از رحلت پیامبر(ص) احادیث بسیاری از ایشان به دروغ جعل شد.
در برخی از مواقع اصحاب نزدیک پیامبر(ص) با شنیدن روایت دروغ در مسئله فضیلت خواندن برخی از سوره های قرآن از راویان می گفتند: ما هرگز از پیامبر(ص) چنین سخنی را نشنیده ام!
راویان در پاسخ می گفتند: ما برای اینکه مردم به خواندن سوره های قرآن و کسب ثواب بیشتر این کار را انجام می دهیم. یعنی فضیلت ثواب خواندن قرآن را توجیه جعل حدیث از پیامبر عظیم الشأن اسلام می کردند که این عمل هرگز مورد پذیرش ائمه اطهار(س) نبود و به همین علت بسیاری از علمای شیعه احادیث فضیلت های سور قرآن را مستند نمی دانند.


 القای این افکار نادرست در جای جای زندگی افراد می تواند تجلی کند، به عنوان مثال صرف پیشرفت در عرصه تلاوت و کسب مهارت های فنی قرائت قرآن استماع الحان خوانندگان عربی این راه غلط را توجیه نمی کند.
قاریان اگر به بعد معنوی تلاوت قرآن واقف باشند هیچگاه خود را درگیر چنین مسائلی نمی کنند تا آینده اخروی خود را به خطر بیاندازند. قاریان قرآن با توجه به انس با کلام وحی خود را باید از وجود افکار نادرستی همچون کسب مهارت های قرائت قرآن از هر راه و وسیله ای حتی حرام بپرهیزند.
پایان پیام/
 

 

کد خبر 208015

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha