می خواهند بیداری اسلامی را در مبدا آن مهار کنند

می خواهند از کیفیت بخشی قیام ها جلوگیری کنند و منظور ما از کیفیت بخشی این است که اگر این قیام ها تبدیل به انتفاضه شود و استمرار پیدا کند قطعاً مولفه های ضداستکباری و ضد صهیونیستی و اسلام گرایی آن تقویت خواهد شد

 دکتر رضا سراج مسئول سابق بسیج دانشجویی طی مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری شبستان، به تحلیل ابعاد حوادث اخیر در کشور و منطقه پرداخت.

وی در تحلیل علل بروز حوادثی چون اغتشاشات 25 بهمن گفت: این حرکت یک سناریوی آمریکایی – اسراییلی است که می خواهند به تحولات منطقه در مبدا پاسخ دهند به این ترتیب که با بی ثبات کردن محیط ایران به عنوان یکی از راهکارهای استراتژیک قصد خروج از بن بستی که در حال حاضر در آن گرفتار شده اند را دارند.

وی افزود: پیش بینی من این است که اینها خط شورش گری را در کشور ادامه خواهند داد.

این کارشناس مسائل استراتژیک تاکید کرد: قطعاً حرکت هایی که به وجود آمده حرکت هایی اسلام گرایانه و منبعث از انقلاب اسلامی و گفتمان آن بوده است.

وی در تشریح بیشتر ابعاد این پروژه گفت: کاری که آمریکایی ها می خواهند انجام دهند این است هم ما را مشغول کنند تا دیگر نتوانیم نقش آفرینی کنیم و هم جریان اسلام گرایی را تضعیف کنند و هم بتوانند فرصت مدیریت بحران را برای خود فراهم کنند.

وی ادامه داد: نکته بسیار مهمتر این است که می خواهند از کیفیت بخشی قیام ها جلوگیری کنند و منظور ما از کیفیت بخشی این است که اگر این قیام ها تبدیل به انتفاضه شود و استمرار پیدا کند قطعاً مولفه های ضداستکباری و ضد صهیونیستی و اسلام گرایی آن تقویت خواهد شد و این سه مولفه برای آمریکایی ها و اسراییلی ها خیلی خطرناک است به همین دلیل چنین می اندیشند که باید مبدا این تحولات را بی ثبات کرد تا هم از استمرار آنها جلوگیری کرد و هم از کیفیت بخشی بیشتر جلوگیری به عمل آید.

دکتر سراج در پاسخ به این سوال که چگونه غرب برای تلافی سقوط مبارک در 22 بهمن به این سرعت وارد عمل شده و از طریق عمالش به میرحسین دستور داده که فراخوان دهد و اغتشاش ایجاد کند گفت: برای پاسخ به این سوال شما من جمله ای از حضرت آقا را نقل می کنم رهبر معظم انقلاب می فرمایند دشمن این سران را هل داد الان فرمان این شورش گری دست اینها نیست دست اتاقهای فکری است که یک سر آن به سرویس های اطلاعاتی برمی گردد و یک سر آن هم  عناصر خارج از کشور انها هستند که برای این تحرکات تصمیم سازی می کنند.

پایان پیام/

 

کد خبر 21105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha