ملت ایران با حضور در انتخابات 9دی دیگری خلق کنند

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه باید بصیرت را باید چراغ راه آینده قرار دهیم، گفت: ملت ایران باید در انتخابات سال 92 بار دیگر یک 9 دی سیاسی خلق کنند و حضوری آگاهانه در پای صندوق های رای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، غلامعلی حدادعادل، مشاور عالی مقام معظم رهبری شب گذشته(12دی) درجمع مردم و جامعه دانشگاهی یزد در سالن تربیت معلم شهید پاکنژاد به واکاوی فتنه سال 88 پرداخت و گفت: گرچه یادآوری حوادث سال 88 برای انسان بسیار تلح می باشد اما گذر از فتنه شیرین است.
 

وی پیروز واقعی حوادث پس از انتخابات سال 88 را مردم دانست و گفت: این حوادث لطمه بزرگی را به حیثیت انقلاب در دنیا وارد کرد ونمی دانم سران آن در پیش خدا چه جوابی خواهند داشت.
 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نظامی که دینداری و تقوا معیار و ملاک مردم و رهبری آن است عده ای به عنوان نخست وزیر و رئیس مجلس سابق بگویند تقلب شده است، رهبر نظام در نماز جمعه بیاید و بگوید که این نظام اهل تقلب نیست، خواهش می کنم که این اردو کشی های خیابانی را تمام کنید من خودم رسیدگی می کنم، ولی باز دوباره بیانیه بدهند وبه خیابان بیایند.


وی در ادامه با اشاره به تمدید 5 روزه زمان رسیدگی به شکایات افزود: شورای نگهیان 6 نفر را با گرایش های مختلف سیاسی را برای صحبت با آقایان و رسیدگی به شکایات انتخاب کرد که یکی از این افراد من بودم.
 

حدادعادل بیان کرد: در این مدت ما منظم و مستمر با دونفر ازنامزدها در ارتباط بودیم ازآنان درخواست کردیم که نماینده معرفی کنند تا در این جمع 6 نفره حاضر شوند و اعتراض خود را بیان کنند.
 

وی افزود: هر چه در این چند روز پیگیری شد، استدلال کردیم، اما آقایان حاضر نشدند و هیچ راهی برای اثبات تقلب ارئه نکردند، مشاورانی داشتند که گذشته آنان روشن بود و از خودشان بدتر بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آنان یکسری حرف های کلی داشتند خاطرنشان کرد: آنان می گفتند دوباره کلیه صندوق های رای را بشمارید، اما شورای نگهیان می گفت رسیدگی راه و روش دارد مثلا ما 10 درصد از آرا را شمارش می کنیم.

وی بیان کرد: مثلا می گفتند در برخی از حوزه ها 10 هزار نفر واجد شرایط بودند ولی چرا مجموع آرا 17 هزار نفر بوده است ؟ ما با ثبت احوال صحبت کردیم، آن ها گفتند مشخصات همه ملت ایران در بانک اطلاعاتی ما وجود دارد شما ته برگ های انتخاباتی را بخوانید ما خواهیم گفت چنین فردی وجود دارد یا نه.
 

حدادعادل ادامه داد: آن حوزه انتخابیه مکان خوش آب و هوائی بوده که در روز تعطیل شلوغ بوده است اما آقایان تهمت تقلب زدند و این حوادث باعث شد تا رهبری از آن به عنوان فتنه نام برند.
 

وی با اشاره به اینکه فتنه یک اصطلاح قرآنی است که معانی مختلفی دارد افزود: معنی سیاسی اجتماعی فتنه یک آشوب اجتماعی است که در آن تشخیص حق از باطل، دوست از دشمن و درست از نادرست دشوار است.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه و شهرت سران فتنه و شباهت های آن حوادث با مقطع زندگانی امیرالمومنین (ع) گفت: رهبری راه عبور از این فتنه را بصیرت دانستند، بصیرت به معنای آنکه نباید گول شخصیت افراد را خورد، یعنی باید رجال را با حق بشناسیم نه حق را با رجال.
 

وی شناخت جریان های پشت سر سران فتنه را جلوه ای دیگر ازبصیرت دانست و بیان کرد: اگر عده ای شعار نه غزه، نه لبنان را سر دادند باید با بصیرت جریان های پشت این شعار را شناخت، بصیرت یعنی اینکه نباید جای اصل و فرع را عوض کنیم، اگر دشمن اظهار شادی کرد باید دید چه کرده ایم که دشمن شاد شده است.
 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بصیرت یعنی اینکه نباید در زمین دشمن بازی کنیم افزود: مردم تهران درنماز جمعه 29 خرداد سال 88 به نمایندگی از ملت ایران بصیرت خود را به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: پس از 29 خرداد اتفاقاتی افتاد، بیانیه هائی صادر شد و مشحص گردید اصلا قصه انتخابات نیست و مردم آخرین جلوه این نابه کاری ها را در روز عاشورا مشاهده کردند در حالیکه هیچ کس حدس نمی زد که حرمت عزاداری امام حسین(ع)شکسته شود.
 

9دی کاسه صبر مردم لبریز شد

حداد عادل تصریح کرد: در 9دی کاسه صبر مردم لبریز شد، دریائی از مردم به خیابان ها آمدند و با حضور حماسی خود دشمنان را ناامید کردند، خشم مقدس مردم و شوریدگی و التهاب آنان در 9دی با هیچ خاطره دیگری قابل قیاس نیست.

وی ادامه داد: مرم در 9دی انقلاب را بیمه کردند و نشان دادند که دست از بیعت با رهبری نمی کشند، مردم به دشمنان پیام دادند که برای ما در واشنگتن و پاریس طراحی سیاسی نکنید چراکه ما مردمی نیستم که مشاهده کنیم قرآن بر سر نیزه است و دست از حمایت از رهبری برداریم.
 

وی تاکید کرد: اکنون نیز افرادی را از چچن و سایر نقاط جمع کرده اند ، آموزش می دهند و وارد سوریه می کنند و حکومتی که جرم آن مقاومت در برابر اسرائیل است را تحت فشار قرار می دهند که این موضوع نشانه ای از اوج بی بصیرتی است.
 

وی وفاداری به رهبر و حکومت اسلامی را یکی از نشانه های بصیرت دانست و افزود: بی بصیرتی سبب سکولاریسم می شود ، سکولاریسم مخالف عبادات فردی و مظاهر دینی نیست اما اختیار حکومت اسلامی را به دست کسانی خواهد داد که هیچ اعتقادی به وحی نخواهند داشت.
 

حدادعادل بیان کرد: بصیرت را باید چراغ را ه آینده قرار دهیم، گردنه دیگری بر سر راه است، ملت ایران باید در انتخابات سال 92 بار دیگر یک 9 دی سیاسی خلق کنند و حضوری آگاهانه در پای صندوق های رای داشته باشند.
 

وی افزود: ملت ایران باید در انتخابات نشان دهند که دشمن با ابزار تحریم نتوانسته آنان را از حمایت از انقلاب اسلامی دور سازد و در میان تبلیغات و حرف های انتخاباتی باید انتخابی درست و آگاهانه داشته باشند.


وی دربخس دیگری از این نشست به سوالات شرکت کننندگان پاسخ داد.

سران فتنه در پیشگاه ملت محاکمه شدند

وی در پاسخ به سوالی درخصوص عدم محاکمه سران فتنه گفت: این افراد در دادگاه ملت محاکمه شده اند ، محاکمه آنان در 9دی صورت گرفت، حصر خانگی هم بیشتر به نفع خودشان است و تشخیص مردم در این زمینه درست بوده است.
 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص انتخابات آینده نیز افزود: سه ضلع در انتخابات آینده تلاش می کنند که پیروزی را از آن خود کنند ما باید با توجه به عملکرد، سابقه و رهنمود رهبری تشخیص دهیم، تصمیم بگیریم و گول چهره ها را نخوریم.
 


برای حضور در انتخابات به جمع بندی نرسیده ام

وی بیان کرد: بنده نیز هنوز برای حضور در انتخابات تصمیم نگرفته ام ، رهبری هم تبلیغات زودرس انتخابات را به مصلحت ندانسته اند، اگر به جمع بندی برسم مثبت یا منفی اعلام خواهم کرد.

وی همچنین با اشاره به اختلافات بین دولت و مجلس گفت: بیشترین این اختلافات در زمینه روش های اقتصادی است.


پایان پیام/
 

کد خبر 212757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha