بی سوادی یعنی محرومیت از کسب مهارت های زندگی

فرماندار سنندج با اشاره به اهمیت علم آموزی از منظر مکتب متعالی اسلام و ارزش آن در دستیابی به توسعه پایدار، بی سوادی را مترادف با محرومیت از کسب مهارت های زندگی دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، ولی الله میرزایی اصل، فرماندار سنندج، امروز (13 دی ) در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی این شهرستان گفت: سوادآموزی نیاز و ضرورت تاریخی مردم ماست و فرمان تاریخی حضرت امام (ره) در تشکیل نهضت سوادآموزی عاملی اساسی برای تسریع در تحقق این نیاز بود.

وی افزود: با وجود اینکه امروزه تعاریف و شاخص های بیسوادی متفاوت از گذشته است، اما فراگیری وآموزش خواندن و نوشتن درحد ابتدایی و اولیه ضرورتی انکارناپذیر است.

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه بی سوادی عامل گسترش نابرابری ها در دستیابی به فرصت های شغلی، اجتماعی و اقتصادی ومحرومیت از کسب مهارتهای زندگی است، اذعان کرد: در حال حاضر بیش از 95درصد از جمعیت 10-49 سال شهرستان باسواد هستند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه براساس برنامه ریزی های صورت گرفته باید هفت هزار نفر از جمعیت این گروه سنی در سال تحصیلی جاری باسواد شوند، گفت: تحقق این هدف مستلزم تعامل و همکاری دستگاه های مختلف اجرایی است.

میرزایی اصل، با اظهاار امیدواری از اینکه تاکنون جشن باسوادی در 67 روستای شهرستان سنندج برگزار شده است، افزود: امیدواریم با استمرار این برنامه به زودی شاهد ریشه کن شدن بی سوادی در تمام شهرستان باشیم.

در ادامه این جلسه راهکارهای تحقق این مهم و عملیاتی نمودن توافقنامه های همکاری سازمانهاو ادارات با نهضت سواد آموزی بررسی شد.

 

پایان پیام/ 

کد خبر 212865

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha