کیفیت بخشی به روش های تعلیم و تربیت یک ضرورت است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: کیفیت بخشی به روش های تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی یک ضرورت است.

راحمه رجایی٬ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی٬ در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک٬ گفت: برای مشاهد توسعه همه جانبه و رشد و ارتقاء در زمینه تعلیم و تربیت با رویکرد اسلامی٬ کیفیت بخشی به روش های تعلیم و تربیت ضروری است.

 

وی با تاکید بر لزوم کلاس های درس، فعال، پویا و کار آمد، افزود: انسداد مبادی ورودی بی سوادی نیز یکی از برنامه های دارای اولویت در وزارت آموزش و پرورش است.


معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: استفاده از ظرفیت های آموزش و پرورش و مربیان در راستای تحقق اهداف آموزشی از جمله برنامه های این معاونت است.


رجایی با تاکید بر نیازهای ویژه دانش آموزان و توسعه مراکز اختلالات یادگیری٬ اظهار کرد: مدرسین توانمند باید جهت آموزش معلمان پایه سوم در سال تحصیلی آتی شناسایی و در بخش های مذکور قرار گیرند.


وی بر نظارت و پیگیری امور آموزشی به ویژه کلاس های دوم و ششم و کلاس های چند پایه، اجرای کارگاه های آموزشی و توجه به اجرای دقیق طرح و برنامه های دوره ابتدایی تأکید کرد.


معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی رمز توسعه همه جانبه و ارتقاء در آموزش و پرورش را تعلیم و تربیت اسلامی دانست و گفت: امروز با نهادینه شدن تعالیم اسلامی در ذهن کودکان٬ افق های روشن فردا را تضمین می کنیم.


رجایی برنامه ریزی در خصوص جشنواره جابربن حیان، جشنواره ارتقاء سواد خواندن، طرح ارتقاء سواد خواندن (یار مهربان)، تشکیل بانک اطلاعاتی مدرسین توانمند خصوصاً برای پایه سوم و هماهنگی با حوزه ارتقاء نیروی انسانی را از جمله برنامه های معاونت آموزش ابتدایی در استان مرکزی عنوان کرد.


معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: نظارت بر کلاس های مختلط و روستایی و چند پایه، پیگیری اجرایی شدن بخشنامه فیلم ستاره های روی زمین، پیگیری امور مراکز اختلالات یادگیری، تأکید و نظارت و برنامه کارگاه های آموزشی معلمان، نظارت بر شورای معلمان از دیگر برنامه های این معاونت است.


پایان پیام/

کد خبر 217014

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha