خطر فاشیسم بر اروپا سایه می افکند

صدها تظاهرکننده یونانی در اعتراض به حکومت فاشیستی و نژاد پرستی در آتن تظاهرات کردند.این در حالی است که به علت مشکلات اقتصادی خطر فاشیسم سراسر اروپا را تهدید می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویترز، صدها تظاهرکننده یونانی در اعتراض به حکومت فاشیستی و نژاد پرستی در آتن تظاهرات کردند.
مردم یونان برای دعا کردن برای مردی که به خاطر نیات نژادپرستی در این کشور کشته شده است گرد هم آمدند و به دنبال آن تظاهرات ضد فاشیستی و نژادرستی را برگزار کردند.
به اظهار تلویزیون دولت یونان«نت» بیش از 3 هزار یونانی در این تظاهرات اعتراض آمیز حضور داشتند.
گیلادز باتولا، 35 ساله از کنگو در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه در تظاهرات ترتیب داده شده از سوی گروههای شهرداری ها و جماعت های مهاجر حزب چپ رادیکال، اظهار داشت: من قربانی حمله نژادپرستانه هستم و وقتی می خواستم شکیت کنم دستگیر شدم، پلیس با من همان رفتاری را کرد که نازی ها می کردند.
تریسی رابرت 38 ساله از انگلستان در این بار ابراز کرد: دولت یونان از من خواسته تا به کشورم بازگردم چون دوست من تانزانیایی است.
وی ادامه داد: گاهی پلیس دوست من را دستگیر می کند و بدون هیچ دلیلی او را ساعت ها بازداشت می کند.
تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: فاشیسم هرگز»«پایان حمله های نژادپرستانه» « با نئو نازی ها گم شید»
بنجامین آبتان، رییس جنبش اروپایی مبارزه با نژادپرستی «گرسرود» در این باره اذعان داشت: پیام امروز عکس العمل بسیار جدی ای در برابر اعمال نژاد پرستانه ای است که در یونان انجام می شود.
وی افزود: در تمام اروپا ببینید که مردم چگونه از مبارزان نئو نازی و نژادپرست به کمک ما آمده اند.
طی هفته گذشته پلیس یونان یک آتش نشان 29 ساله و 25 ساله را به خاطر کشتن یک تبعه پاکستانی 27 ساله در آتن دستگیر کرد که بنابر تحقیقات معلوم شد این اقدام برخاسته از اعمال نژادپرستانه بوده است.
در این باره باید خاطر نشان کرد که تبلیغات نئونازیسم حزب گلدن دون بر سر در خانه ای به قدمت 25 سال پیش پیدا شده است.
جماعت پاکستانی مقیم یونان تجمعی را برای بزرگداشت پاکستانی قربانی در حمله نژادپرستانه ترتیب دادند.
بر همین اساس پاکستانی های عزادار با تابوت هم وطن خود که حدود 150 نفر آن را همراهی می کردند به تظاهر کننده های یونانی پیوستند.
بنابراین گزارش، گروههای بین المللی حقوق بشری در این براه نسبت به افزایش اعمال نژادپرستانه در یونان هشدار دادند در حالی که بحران اقتصادی در یونان وارد ششمین سال متوالی می شود.
از سویی در ماه نوامبر 2012 سفارت آمریکا در آتن اخطار داد که آمریکایی ها نسبت به اعمال خشونت بار علیه خارجی ها نگران هستند.
آنتونیس ساماراس، نخست وزیر یونان از حزب محافظه کار دموکراسی نوین، پاسوک سوسیالیست،چپ مدرن دموکراتیک و سیریزا تمایل خود را برای حضور نماینده ای در پارلمان از سوی حزب گلدن دوون نشان دادند.
پایان پیام/

 

کد خبر 218856

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha