150میلیون ریال ازسوی خیرین برای ساخت مسجد در استان مرکزی اختصاص یافت

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از اختصاص 150 میلیون ریال اعتبار از سوی شش خیر برای ساخت مسجد در استان مرکزی خبر داد.

حجت‌الاسلام عیسی ساجدی ‌فر، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به کمک های صورت گرفته این اداره برای مساجد به خبرنگار شبستان گفت: بیش از 150 میلیون ریال از سوی شش خیر برای ساخت مسجد صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 500 میلیون تومان از سوی دولت برای کمک به مساجد قول تخصیص داده شده است، بیان کرد: تاکنون 10 درصد این اعتبار تا به حال اختصاص یافته است.

 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی پیش از این هم با اشاره به پیگیری این اداره برای بیمه خادمان مساجد گفت: در سال ‌جاری بیش از 904 نفر از خادمان مساجد از مزایای بیمه بهره‌مند شدند.


وی با اشاره به تلاش های این اداره برای بیمه خادمان مساجدی که بیمه نیستند، ادامه داده بود: خادمانی که در مناطق شهری مشغول به فعالیت هستند به دلیل آنکه اطلاعات آنها در اداره ثبت شده است، اداره از روند بیمه بودن یا نبودن آنها مطلع است ولی از خادمان مساجد روستایی اطلاعاتی ثبت نشده است و خودشان هم به اداره اوقاف مراجعه ای نداشتند بنابراین پیگیری بهره مند کردن آنها از بیمه دشوار است.

حجت‌الاسلام ساجدی‌فر با اشاره به اعزام 157 روحانی غیربومی و 90 روحانی بومی به مساجد سراسر استان به‌منظور اجرای برنامه‌های مناسبتی، افزوده بود: هزینه‌های جانبی روحانیون از محل موقافات یا بقاع متبرکه تامین شده است.
پایان پیام/
 

کد خبر 219506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha