حجت‌الاسلام رسایی خواستار ارجاع طرح نظارت بر نمایندگان به کمیسیون اصل 90 شد

سیاسی: یک نماینده اصولگرای مجلس خواستار ارجاع طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان برای کار کارشناسی دقیق‌تر به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی یکشنبه 2 آبان مجلس با استناد به ماده 130 آیین‌نامه داخلی مجلس در تذکری گفت: متأسفانه علی‌رغم گذشت یک ماه از طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان، این طرح به هیچ‌یک از کمیسیون‌های تخصصی ارجاع نشده است.
 
وی با تأکید بر اینکه این طرح بر اساس فرمایشات رهبری در دستور کار مجلس قرار گرفته است، اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس وقتی طرحی به هیئت‌رییسه ارایه می‌شود ،باید همان روز به یکی از کمیسیون‌های مربوطه ارجاع شود و آن کمیسیون یک ماه فرصت دارد آن طرح را بررسی کند و برای بررسی به صحن علنی مجلس ارایه دهد.
 
حجت‌الاسلام رسایی با اشاره به نامه 51 نفر از نمایندگان برای تسریع در بررسی این طرح خاطرنشان کرد: ظاهرا یک اختلاف نظری در هیئت‌رییسه مبنی بر اینکه برخی معتقدند این طرح باید به کمیسیون تخصصی ارجاع شود، وجود دارد و به نظر می‌رسد برخی از اعضای هیئت‌‌رییسه مجلس، کمیسیون اصل 90 را یک کمیسیون تخصصی برای بررسی این طرح نمی‌داند و آن را یک کمیسیون خاص می‌داند و بنابراین باید این طرح به کمیسیون آیین‌نامه ارجاع شود.
 
وی با بیان اینکه کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس نیز همانند کمیسیون اصل 90 یک کمیسیون خاص است، تصریح کرد: بنابراین این اشکال همچنان باقی است و در واقع کمیسیون اصل 90 نسبت به این موضوع مرتبط‌تر است و بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس کمیسیون اصل 90 وظیفه سامان‌ دادن و کارآمد ساختن مجلس و نمایندگان را عهده‌دار است.
 
این نماینده اصولگرای مجلس بیان کرد: این طرح یک بار در مجلس مطرح شد و برای کارهای کارشناسی بیشتر به کمیسیون اصل 90 ارجاع داده شد.
 
وی با اشاره به برخی سؤالات خبرنگاران و همچنین مردم حوزه انتخابیه و صدا و سیما در مورد سرانجام این طرح گفت: این طرح باید به کمیسیون اصل 90 که کمیسیون مربوطه است، ارسال شود تا کار کارشناسی بر روی آن انجام شود.
 
پایان پیام/
کد خبر 234

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha