انتخابات شورای اداری مساجد بزرگ در مصر

وزارت اوقاف مصر از برگزاری انتخابات شورای اداری مساجد با حضور نمازگزاران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الشروق، در راستای مبارزه با فساد در وزارت اوقاف مصر، دکتر« سلامت عبدالقوی» سخنگوی وزارت اوقاف مصر گفت: برای نخستین بار قرار است در اعضای شورای اداری مساجد از نمازگزاران انتخاب شود و این وزارت تغییر فهرست انتخاب شورای اداره مساجد را اعلام کرد.
عبدالقوی ادامه داد: شورای اداره مساجد در گذشته بر سر برخی از نامها توافق می کردند و برای تصویب آن به وزارتخانه ارسال می شد و دستگاه امنیتی و برخی وزرا و مسئولان پیشین نیز در انتخاب شورای اداری این مساجد دخالت می کردند.
وی تاکید کرد: فهرست قدیمی شورای اداری مساجد علت بسیاری از مشکلاتی است که مانع فعالیت تبلیغاتی داخل مسجد می شود و به همین دلیل این فهرست تغییر یافته است و انتخاب شورای اداری مسجد با انتخاب مستقیم از پیشگامان مسجد انجام می شود.
سخنگوی وزارت اوقاف مصر خاطر نشان کرد: این عملیات با اعلام امام جماعت مسجد درباره آغاز ثبت نام آغاز می شود و زمان انتخاب شورای اداری متشکل از هشت نفر مشخص می شود و همه ائمه جماعت مساجد و بزرگترین عضو جمعیت عمومی سنا و مدیر اداره اوقاف مساجد بر عملیات انتخابات نظارت می کند و پس از اعلام نتیجه، به وزارتخانه داده می شود تا به مدت سه سال اعضای شورای اداری مشخص شود.
عبدالقوی افزود: این وزارتخانه به ساکنان مناطقی که مسجد در آنجا وجود دارد، فرصت انتخاب شخصیتی را می دهد به بتواند فعالیتها را در مساجد برگزار کنند و بر آن نظارت کنند.
وی خاطر نشان کرد: امام جماعت مسجد بر شورای اداری نظارت خواهد کمرد و هرگز عضو شورای نیست.

پایان پیام/

کد خبر 236281

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha