حرف آخر در موضوع هسته‌ای را ملت ایران می‌زند// دشمنان عقب‌گرد کرده‌اند

امام جمعه قم گفت: در موضوع هسته‌ای دشمنان که نتوانستند در برابر ملت ایران ایستادگی کنند عقب گرد کرده و باید بدانند که حرف آخر را در جمهوری اسلامی ملت ایران می‌زنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری امروز (25 اسفند) در خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، گفت: دغدغه جدی ما باید دغدغه آخرت ما باشد و باید بدانیم که این دنیا با سختی و رفاه و آسایش می‌گذرد و آنچه باید مورد توجه قرار گیرد به فکر بودن قیامت است.
 

وی در ادامه به 25 اسفند سالروز بمباران شیمیایی حلبچه توسط رژیم بعث عراقاشاره کرد و عنوان داشت: در هشت سال جنگ تحمیلی صدام نه تنها به همسایگان خود رحم نکرد حتی به مردم خود هم رحم نکرده و شهر خود را بمباران کرد.
 

آیت‌الله حسینی‌بوشهری تصریح کرد: 26 اسفند ماه هم سالروز رحلت حاج سید احمد خمینی است که این شخصیت مشاور امین و یار دیرین امام خمینی(ره) بودند.
 

وی افزود: حاج سید احمد آقا با تمام وجود در خدمت امام بود و قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات گسترده‌ای را انجام داد و کمک امام راحل بود.
 

امام جمعه قم در ادامه به 27 اسفند سالروز ولادت حضرت زینب (س) اشاره کرد و گفت: این روز به عنوان روز پرستار هم نامیده شده که پرستاران خدمات گسترده‌ای را در کشور انجام می‌دهند و قدر آنها آنگونه که باید دانسته نمی شود.
 

وی تصریح کرد: پرستاران هم سختی روحی می‌کشند و هم سختی جسمی دارند و باید بدانند که کار آنها دارای اجر و پاداش بسیار زیادی است و امید است مسئولان هم بیشتر به فکر این قشر بوده تا دلگرم‌تر به کار خود ادامه دهند.
 

آیت‌الله حسینی‌بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: 28 اسفند قرار است کارشناسان ما با مجموعه 1+5 به مذاکره بپردازند و در فرودین 92 هم در آلماتی دور دوم مذاکرات آغاز شود.
 

امام جمعه قم با اشاره به مذاکرات صورت گرفته، گفت: در مذاکرات صورت گرفته در 9 ماه قبل در مسکو، پنج محور و پیشنهاد مطرح شد که نخستین موضوع فتوای مقام معظم رهبری بود که ایران پیشنهاد داد ما در تولید سلاح هسته‌ای فتوای رهبری معظم انقلاب را مد نظر قرار داده و حاضریم این موضوع را به ثبت سازمان ملل رسانده و این نشان می‌دهد که ما به این موضوع اعتقادی نگاه خواهیم کرد.
 

وی بیان داشت: نکته دومی که در این مذاکرات مطرح شد برداشتن تحریم‌ها و شفاف‌سازی از سوی ما بود و سومین نکته هم در خصوص غنی سازی 20 درصد و برداشتن تحریم‌های سازمان ملل بود.
 

آیت‌الله حسینی‌بوشهری عنوان کرد: موضوع ساخت نیروگاه‌ها و پرداختن به موضوعات دیگری از جمله پرداختن به مسایل کشورهای همسایه هم از دیگر مسایلی بود که در آن مذاکرات از سوی ایران مطرح شد.
 

امام جمعه قم افزود: در کنار آن هم گروه 1+5 مطرح کردند که باید 20 درصد تعلیق شده و فردو هم به کلی تعطیل شود و آن 20 درصدی هم که تولید کرده‌اید باید به خارج از کشور بازگردانید.
 

وی با اشاره به دور اخیر مذاکرات گفت: در این دوره آنها به موضوع عملی شدن قطعنامه‌ها، تعطیلی فردو و موضوع 20 درصد غنی سازی شده اشاره نکردند و گفتند که تحریم پتروشمی و طلا و فلزات گرانبها هم برداشته شود.
 

آیت‌الله حسینی‌بوشهری تصریح کرد: البته آنگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند تازه آنها به بخش کوچکی از حق مسلم ایران اشاره کرده‌اند و ما منتظر مذاکرات آینده هستیم و دنیا بداند که پاسخ آخر را در موضوع هسته‌ای ملت ایران خواهند داد.
 

امام جمعه قم بیان داشت: آنها تصور می‌کردند که با این فشارها و تحریم‌ها می‌توانند ملت و مسئولان ما را فلج کنند و زمانی که دیدند موفق نمی‌شوند عقب گرد کردند.
 

وی در ادامه به درگذشت هوگو چاوز اشاره کرد و با بیان اینکه بنده دوست ندارم در این زمینه صحبت کنم اما اگر برخی مسایل را نگوییم تاریخ بر ما خرده می‌گیرد گفت: اینکه آقای چاوز فردی ضد آمریکایی بوده است برکسی پوشیده نیست و خدمات گسترده‌ای انجام داد اما بعد از درگذشت وی برخی عبارات مطرح شد که جایی نداشت و نیازی به مطرح کردن آنها نبود.
 

آیت‌الله حسینی‌بوشهری افزود: چه نیاز است که وارد این مسایل شویم و مراجع ناراحت شدند و باید مسئولان در این عرصه به نابسامانی اقتصادی پایان داده و به مسایل حاشیه‌ای نپردازند.
 

وی در ادامه به کشتار شیعیان اشاره کرد و گفت: در این مورد مراجع و حوزه‌ها اعتراض خود را نشان دادند و دشمنان بیرحمانه‌ترین اقدامات را انجام دادند.
 

امام جمعه قم همچنین به گرانی‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: عوامل مختلفی در این راستا دخیل بوده که از جمله آنها تحریم‌ها هستند و در کنار آن عدم نظارت‌ها و سودجوها بوده که دولت باید تلاش بیشتری در رفع این مشکلات داشته باشد.
 

وی افزود: مردم ما که همیشه در کنار رهبری بوده و پای انقلاب ایستاده‌اند باید با تمام توان مشکلات آنها را برطرف کرد و اجازه نداد مشکلات بر آنها فائق آید.
 

آیت‌الله حسینی‌بوشهری در پایان سخنان خود به فرارسیدن سال نو اشاره کرد و گفت: امسال سال نو مصادف با ایام فاطمیه است که باید رسانه‌های ما به این موضوع توجه داشته و ترویج دهنده فرهنگ فاطمی باشند.


پایان پیام/فاطمه عسگری

کد خبر 238214

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha