ولایت فقیه در تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی نقش محوری دارد

امام جمعه مشهد با بیان اینکه اتصال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نظام جهانی حضرت مهدی(عج) مشیت و تقدیر الهی است، گفت: ولایت مطلقه فقیه نقش محوری را در تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی ایفا می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهدظهر امروز(25اسفند) در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با بیان اینکه برگزاری اجلاس خبرگان در حقیقت صیانت و حراست از جایگاه رهبری و ولایت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌باشد ، اظهار داشت: ولایت مطلقه فقیه نقش محوری و نافذ را در تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی ایفا می کند.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری همچنین در حوزه مقابله با استکبار جهانی که اصل اصیل این نظام الهی به شمار می‌آید یک مدیریت پویا و حکیمانه داشته است و امروزه در کره زمین رهبری همچون رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران پیدا نمی‌شود که البته این افتخار به واسطه دکترین سیاسی ولایت مطلقه فقیه می باشد.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به برگزاری اجلاس خبرگان رهبری، گفت: در هفته گذشته اجلاس خبرگان رهبری به عنوان یک مانور عظیم حضور مردم در عرصه صیانت از مقام رهبری و ولایت به وسیله نمایندگان آنان برگزار شد.

 

وی بابیان اینکه این مانور عظیم که مقابل چشم جهانیان به وسیله نمایندگان فقیه و عادل مردم برگزار می‌شود، نشان دهنده ایستادگی مردم پای ستون خیمه این نظام الهی می باشد، تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری به دقت ملاک‌ها و معیارهای رهبری را مورد ارزیابی و صیانت قرار می دهند که کوچکترین تنزلی در آن به وجود نیاید.

 

آیت الله علم الهدی در خصوص مدیریت و رهبری مقام معظم رهبری تصریح کرد: مدیریت مقام معظم رهبری طی این 23 سال نه تنها رکود نداشته است بلکه پویا و متعالی نیز است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در خصوص مبارزه و مهار بحران‌ها مقام معظم رهبری چنان مدیریت داشته اند که بسیار قوی‌تر از گذشته اقدام نموده‌اند، به نحوی که در تاریخ سابقه نداشته است.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به گزارش رئیس رسانه ملی در اجلاس خبرگان رهبری، تصریح کرد: در این اجلاس از یک مدیر دعوت می‌شود که به ارائه گزارش بپردازد که این‌بار از مدیر رسانه ملی دعوت به عمل آمد و ایشان در سه جلسه با اعضای خبرگان رهبری به تبادل فکری پرداخت.

 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه اعضای مجلس خبرگان رهبری همچنین به نقد رسانه ملی پرداختند افزود: در ادامه این جلسه همچنین علما و فقهای خبرگان رهبری نقدها و نظرات خود را در خصوص رسانه ملی بیان نمودند که در یک جمع بندی کلی همه آن نظرات و انتقادات دغدغه‌های شما مردم متدین و حزب اللهی از رسانه ملی بود که امیدوارم شاهد آثار و برکات رسانه ملی در آینده‌ای نزدیک و به خصوص در ایام نوروز باشیم.

 

وی گفت: در این جلسه بسیار نتایج پربار و مثمر ثمری بدست آمد و فقهای مجلس خبرگان با گزارشی که مدیر رسانه ملی ارائه کرد در جریان تهاجم بی‌رحمانه رسانه‌های استکباری علیه انقلاب اسلامی قرار گرفتند.


استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان دیدار با مقام عظمای ولایت را یکی دیگر از برکات اجلاس اخیر مجلس خبرگان رهبری برشمرد و افزود: مقام معظم رهبری در جمع خبرگان ملت حساس‌ترین و ضروری‌ترین مسایل کلان نظام را مطرح نمودند.

 

آیت الله علم الهدی افزود: در کنار تمامی منویات معظم له ایشان دو راهبرد اصلی را برای خبرگان ملت ترسیم نمودند که راهبرد اول نگاه بلندمدت به نظام و آرمان‌های آن بود.

 

امام جمعه مشهد در تدوین اولین راهبرد مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری فرمودند انقلاب اسلامی در تمامی سال‌های استقرار خود با مشکلات و بعضا بحران‌هایی رو به رو بوده است اما آن چیزی که برای ما بسیار مهم است نگاه بلندمدت و کلی به نظام و انقلاب است.

 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک جریان رو به رشد و متعالی است ادامه داد: هیچ نظامی در ایران اسلامی به اندازه انقلاب اسلامی در راه تعالی و پیشرفت قدم برنداشته است که این واقعیتی انکارناپذیر است.

 

امام جمعه مشهد امید آفرینی در بین مردم را راهبرد دوم امام جامعه اسلامی برشمرد و در تبیین و تشریح این راهبرد گفت: مقام معظم رهبری رسالت امید آفرینی در بین مردم را به عهده نمایندگان آنان در مجلس خبرگان رهبری گذاشتند، مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی تا امروز با مشکلات سختی چون بحران جنگ تحمیلی 8 ساله روبه رو بوده‌اند و آن را به خوبی به پایان رسانده‌اند.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: اتصال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به نظام جهانی حضرت مهدی(عج) را مشیت و تقدیر الهی است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: قطعاً با ایمان به خدا هیچ مشکلی لاینحل باقی نخواهد ماند، در رأس این نظام مدیری قرار دارد که زمانی حضرت امام خمینی (ره) بود و امروز مقام معظم رهبری است که هر دوی آنان از یک سنخ می‌باشند.

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان، دکترین ولایت مطلقه فقیه را یکی از افتخارات پیروزی انقلاب اسلامی ایران برشمرد و با بیان اینکه این سخنان من شعار، تعارف و اغراق نیست خطاب به نمازگزاران گفت : معمولاً در سطح جهانی این گونه مطرح می شود که مساله رهبری یک فرد برای مدت زمان طولانی موجب رکود رهبری و مدیریت آن شخص می‌باشد اما آن چیزی که نمایندگان شما در اجلاس خبرگان رهبری بر آن تاکید کردند این بود که بعد از 23 سال که از رحلت جانگداز معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) می گذرد تمامی ابعاد شخصیتی و مدیریت ایشان در مقام معظم رهبری تبلور کرده است.

 

وی با دعوت از مردم در روز اول فروردین ماه جهت شرکت در مراسم سخنرانی مقام معظم رهبری اظهار داشت: در روز اول بهار چشم ما زائران و مجاوران بارگاه علی بن موسی الرضا (ع) به جمال نورانی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی روشن می شود و ما در روز پنج شنبه ساعت 16 پای رهنمودهای ایشان خواهیم نشست.


امام جمعه مشهد اقامه نماز جمعه به عنوان یک میقات دینی و شرعی در ایران اسلامی را یکی از برکات بسیار مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد.
 

پایان پیام/

کد خبر 238218

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha