آماده سازی 400 مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی

امین جعفری گفت: در استان قم 400 مدرسه با ظرفیت چهار هزار کلاس برای اسکان مسافران نوروزی و در بخش‌های استان نیز 14 مدرسه آماده سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، محمدحسین امین‌جعفری عصر امروز (27 اسفند) در جلسه ستاد تسهیلات زایران استان قم گفت: در کمیته اسکان زایران نوروزی سه جلسه برگزار شد و قرار شد از ظرفیت هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، مراکز اقامتی مجوز‌دار، سالن‌های ورزشی، مدارس و غیره استفاده کنیم.

 

وی عنوان داشت: به منظور آشناسازی مردم با اقدامات ارائه شده برگه‌های تبلیغاتی تهیه و به تعداد بیش از 150 هزار بروشور در ورودی‌های شهر توزیع خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: همچنین به منظور بررسی انتقادات و پیشنهادها سامانه پیام کوتاه

3000101110 راه اندازی شده است.

 

امین‌جعفری بیان داشت: به منظور استفاده زایران و مسافران از مدارس برای اقامت ثبت نام اینترنتی تا 20 اسفند انجام شد و مابقی زایران نیز می‌توانند حضوری اقدام کنند.

 

وی تصریح کرد: 400 مدرسه با ظرفیت چهار هزار کلاس براس اسکان مسافران در نظر گرفته شده که در بخش‌های استان نیز 14 مدرسه آماده سازی شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: مدارس در سطح استان به سه درجه تقسیم بندی شده است که توسط زایران و مسافران انتخاب می‌شود.

 

راه‌اندازی چهار نمایشگاه صنایع دستی در قم

همچنین در این مراسم مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان قم هم گفت: در ایام نوروز 821 تخت به مجموعه تخت‌های استان اضافه شده و در کل هفت هزار و 683 تخت در اقامتگاه‌های رسمی این اداره کل وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی گفت: همچنین چهار نمایشگاه صنایع دستی را در جای جای شهر قم دایر کرده‌ایم تا از این طریق به معرفی آثار صنایع دستی استان بپردازیم.

 

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم ما اقامه نماز جماعت در مجتمع‌های گردشگری خواهد بود که هماهنگی های لازم انجام شده و شاهد این اقدام فرهنگی مهم خواهیم بود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 238882

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha