انجام بیش از یکصد ماموریت امدادی در ایام نوروز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از انجام یکصد و 70 ماموریت امدادی در ایام نوروز در استان مرکزی اشاره کرد.

مرتضی سلیمی٬ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک با اشاره به خدمات این جمعیت در حوزه امداد و نجات جاده‌ای گفت: انجام بیش از 170 ماموریت امدادی، ارائه کمک‌های اولیه و امدادی به 167 مصدوم و ارائه خدمات درمان سرپایی به بیش از 570 نفر از جمله خدمات این جمعیت در ایام نوروز بوده است.


وی افزود: انتقال 92مصدوم به مراکز درمانی، توزیع 44 بسته غذایی و اسکان اضطراری بیش از 44 گردشگر نوروزی در راه مانده از دیگر اقدامات و خدمات جمعیت هلال احمر استان در طرح نوروزی امداد و نجات جاده‌ای بوده است.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی با توجه به موقعیت استراتزیک و قرار گرفتن در محور شمال به جنوب و غرب به شرق همه ساله در فصول مختلف به ویژه در ایام نوروز میزبان میهمانان و گردشگران بسیاری است٬ ادامه داد: ارائه خدمات مورد نیاز آنان رسالت خطیر همه دستگاه‌های اجرایی بوده و جمعیت هلال احمر نیز بر حسب ماموریت ذاتی خود به عنوان یکی از اعضای مهم ستاد تسهیلات سفر با تمام ظرفیت اجرایی و عملیاتی در این عرصه حضور دارد.


سلیمی ادامه داد: امسال جمعیت هلال احمر استان در راستای اجرای طرح امداد و نجات نوروزی 19 پایگاه و پست سیار و موقت امداد و نجات و 20 پست راهنمایی مسافران را تدارک دید که مراجعه بیش از یکصد و هشتاد و یک هزار نفر به پست‌های راهنمایی جمعیت هلال احمر استان مرکزی در ایام نوروز صورت گرفته است.

 

وی افزود: در طرح امداد و نجات نوروزی حدود 400 نفر امدادگر و نجاتگر آموزش ‌دیده و 50 نفر از پرسنل جمعیت استان حضور فعال داشتند.

 

سلیمی گفت: امسال 35 دستگاه آمبولانس، 7 دستگاه خودروی نجات در اجرای طرح امداد و نجات جاده‌ای به کارگیری شدند تا خدمت‌رسانی به مسافران و میهمانان نوروزی استان در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت انجام پذیرد.

 

وی افزود: برای اجرای طرح راهنمایی مسافران نوروزی نیز علاوه بر 20 پست، 5خیمه نماز، 10 نمایشگاه محصولات فرهنگی و تجهیزات امدادی، 9 ایستگاه سلامت تجهیز شد و بیش از 700 نفر از جوانان عضو جمعیت هلال احمر مشارکت کردند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: خدمت‌رسانی به یکصد و هشتاد و یک هزار و هفتصد و هشت نفر از مراجعان به پست‌های راهنمایی مسافران، توزیع بیش از 144 هزار نسخه انواع بروشور و ویژه‌نامه‌های اطلاع‌رسانی، توزیع بیش از 50 هزار بسته فرهنگی شامل کتابچه مهارت‌های زندگی، نرم‌افزارهای آموزشی، نقشه شهرستان، استان و کیف کمری امدادی و... انجام شد.

 

سلیمی ادامه داد: ارائه خدمت به بیش از 10هزار و نهصد و بیست و یک نفر از مراجعان به ایستگاه سلامت و انجام خدمات رایگان تست قندخون و فشارخون، استفاده 3 هزار 334 کودک از خدمات سرگرمی و آموزشی کلبه‌های دوستدار کودک و همچنین اقامه نماز8 هزار و 768 نفر در خیمه های نماز از جمله خدمات ارائه شده جمعیت هلال احمر استان در بخش راهنمایی مسافران نوروزی بوده است.


پایان پیام/

کد خبر 241534

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha