در بعد سیاسی بهترین گزینش و در بعد اقتصادی بهترین روش لحاظ شود

امام جمعه بجنورد در جلسه شورای اداری استان خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی گفت: پیرو سخنان رهبری در آغاز سال نو باید در بعد سیاسی بهترین گزینش و در بعد اقتصادی بهترین روش لحاظ شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد امروز (18 فروردین) در نخستین جلسه شورای اداری این استان در سال جاری که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی در محل سالن شهید ماژانی استانداری برگزار شد، با تبریک ایام سال نو، جنبش و رویش دوباره طبیعت و معنای بهار را تلاش مضاعف عنوان کرد.


وی به نامگذاری سال جدید اشاره کرد و حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی را شجاعت و صلابت و تلاش بیش از پیش در رشد سیاسی و اقتصادی عنوان کرد.


امام جمعه بجنورد همچنین افزود: در این باره دو نکته بسیار مهم باید مورد توجه قرار گیرد یکی دقت برای بهترین گزینش در بعد سیاسی و همچنین بهترین روش در بحث اقتصادی است.


وی همچنین تصریح کرد: سیاست موفق در گرو اقتصاد پایدار و پویا است و این مهم نیز در گرو برنامه ریزی و تصمیم سازنده است.


وی نام بردن و تقدیر رهبر معظم انقلاب از مردم استان خراسان شمالی به عنوان نمونه ای از ملت اسلامی و رشید و بالغ در پیام نوروزی سخنرانی ایشان را مایه مباهات اعلام کرد.


استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه یکی از عوامل پیشرفت را تقسیمات کشوری عنوان  و به موضوع شهرستان شدن منطقه راز و جرگلان اشاره کرد و در این باره خبرداد: مبلغ 600 میلیون تومان علی الحساب برای راه اندازی نمایندگی های بخشداری در دو بخش غلامان و جرگلان هر کدام به مبلغ 300 میلیون تومان اختصاص یافته است.


محمود احمدی بیغش همچنین اعلام کرد: مبلغ 50 میلیون تومان نیز برای بخش نظامی و انتظامی این بخش ها و 30 میلیون تومان نیز نقدا و بلاعوض برای دفاتر نمایندگی ادارات اختصاص یافته است.


وی نام پیشنهادی برای این شهرستان را "وحدت " اعلام کرد و گفت: این مهم را به وزارت کشور اعلام کردیم و منتظر تصویب آن هستیم.


وی همچنین اقدامات لازم و مجدانه برای شهر شدن غلامان و جرگلان را نیز اعلام کرد و گفت: این موضوع به شدت در دست پیگیری است.

 

رییس شورای اداری استان در ادامه به موضوع انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی اشاره کرد و تذکر داد: حق ندارید امکانات دولتی را در راستای اهداف کاندیداها بکار ببرید.

 

احمدی بیغش همچنین در خصوص فعالیت احزاب مختلف نیز با صراحت گفت: تنها احزابی که مجوز دارند می توانند در این باره فعالیت کنند در غیر اینصورت احزاب بدون مجوز حق فعالیت نداشته و این موضوع می بایست مورد توجه نظارتی بیش از پیش فرمانداران قرار گیرد.


نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در بخش دیگر به تخصیص اعتبارات تملک دارایی دستگاه ها اشاره کرد و اظهارداشت: در صورت تأخیر در اعلام و میزان جذب اعتبارات و عدم جذب این اعتبارات از بودجه دستگاه ها کسر می شود.


معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان شمالی و رییس ستاد برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و نیز انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان نیز در این جلسه اهمیت این انتخابات را مورد توجه قرار داد و بستر آفرینی و ایجاد زمینه برای آگاهی هرچه بیشتر در انتخاب فردی اصلح و انقلابی را به مدیران حاضر تأکید کرد.

 

 در این جلسه "دربندی"، به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان تازه تأسیس راز و جرگلان، "روحانی" به عنوان بخشدار جرگلان، "گلحسنی" بخشدار یکه صعود و  "یوسفیان" به عنوان بخشدار غلامان معرفی شدند.


پایان پیام/

کد خبر 241660

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha