برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه در کانون های مساجد لرستان

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان از برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در کانون های مساجد این استان خبر داد.

حجت الاسلام سید علی موسوی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به خبرنگار شبستان گفت: مراسم عزاداری ایام فاطمیه امروز و فردا در سطح کلیه کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان بر گزار می شود.


وی با تاکید بر ضرورت ارتقای فرهنگ فاطمی در جامعه به خصوص در بین بانوان جامعه، اظهار داشت: اشاعه فرهنگ فاطمی زمینه ساز گسترش و تبلیغ ارزش های دینی است.


حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه اشاعه ارزش های دینی مهم ترین راه مقابله با دسیسه های فرهنگی دشمنان است، بیان کرد: برای تحقق این هدف باید ابعاد شخصیتی این بانونی بزرگوار اسلام به جوانان و نوجوانان شناسانده شود.


وی با بیان اینکه دخت نبی مکرم اسلام بهترین الگو برای زنان در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: توجه به سیره این بانوی بزرگوار سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد.


حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) تربیت شده مکتب نبوی بوده است، اذعان داشت: این بانوی بزرگوار در کلیه ابعاد زندگی همچون حجاب و عفاف عبادت، پاکدامی، زندگی اجتماعی و زندگی خانوادگی الگوی بی نظیر برای عموم مردم جامعه بخصوص زنان و دختران است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان با اشاره به برنامه های کانون های فرهنگی و هنری به مناسبت شهادت دخت نبی مکرم اسلامی(ص) اذعان داشت: در طول ایام فاطمیه برنامه های مختلف شامل عزاداری، سخنرانی،  توزیع محصولات فرهنگی، برگزاری دعاهای مخلتف در سطح کانون های مساجد لرستان برگزار شده است.


وی با بیان اینکه در روز شهادت بانونی بزرگوار اسلام(س) برنامه های عزاداری در سطح همه کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان برگزار می شود، اظهار کرد: قرائت صلوت خاصه حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه های این روز است.


حجت الاسلام موسوی در ادامه از برگزاری برنامه مسابقه ملی کوثر رسالت در ایام شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه (س) خبرداد و گفت: این مسابقه در بخش های مختلف از تاریخ 27 اسفند سال گذشته آغاز شده و تا 11 اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد.


وی افزود: سبک زندگی اسلامی در سیره عملی حضرت زهرا(س)، بصیرت و دفاع از ولایت در پرتو فرهنگ فاطمی، سعادت زن و خانواده در پرتو فرهنگ فاطمی، حضرت زهرا(س) در آئینه آیات و روایات و نقش حجاب و عفاف در تحکیم بنیان خانواده از موضوع های برگزاری این مسابقه است.


حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: این مسابقه در بخش های فراخوان پژوهش، وبلاگ نویسی، تقدیر از ویژه نامه ها و نشریات تجربی مساجد، برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب (دختر پیامبر)، قرادت صلوات مخصوص حضرت زهرا(س) و مسابقه پیامکی کوثر رسالت برگزار می شود.


وی عنوان کرد: برگزیدگان بخش های مختلف این مسابقه در سطح استان به مرحله کشوری این طرح در استان اردبیل راه می یابند.


پایان پیام/

کد خبر 243429

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha