تجلیل از300 دانش آموز منتخب سی‌ و‌یکمین مسابقات قرآن استان مرکزی

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت:300 دانش آموز منتخب سی‌و‌یکمین مسابقات قرآن استان مرکزی تجلیل شدند.

سید مجتبی طباطبایی، رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک با اشاره به برگزاری سی و یکمین دور ه مسابقات قرآن دانش آموزی استان مرکزی گفت: در مراسمی از 300 دانش آموز منتخب مرحله استانی سی‌و‌یکمین دوره مسابقات قرآن و معارف دانش آموزی استان مرکزی با اهدا لوح و هدایایی تقدیرشدند.


وی با اشاره به اینکه مرحله استانی سی‌و‌یکمین دوره مسابقات قرآن و معارف دانش آموزی با حضور بیش از 2 هزار دانش آموز برگزار شد، افزود: این دوره از مسابقات در دو بخش دانش آموزان خواهر و برادران برگزار شد.

 

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: در این مسابقات دانش آموزان مقاطع راهنمایی و متوسطه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

طباطبایی با بیان اینکه مرحله استانی سی‌و‌یکمین دوره مسابقات قرآن و معارف دانش آموزی با حضور منتخبین مرحله شهرستانی به میزبانی اراک و در سالن فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) اراک برگزار شد، ادامه داد: در مرحله شهرستان نیز بیش از یکصد و 20 هزار دانش آموز در مناطق 15 گانه آموزش و پرورش استان مرکزی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

وی با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات دانش آموزان در ده رشته با یکدیگر رقابت پرداختند، گفت: این مسابقات در رشته های حفظ قرآن کریم، قرائت قرآن کریم، تفسیر، مفاهیم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان، مداحی، احکام و انشای نماز برگزار شد.

 

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: برگزیدگان این مرحله که یک نفر در هر رشته و از هر پایه تحصیلی به مرحله کشوری مسابقات اعزام می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: مرحله کشوری سی‌و‌یکمین دوره مسابقات قرآن و معارف دانش آموزی به میزبانی خراسان و قزوین در تابستان سال جاری برگزار خواهد شد.

 

وی در پایان با بیان اینکه استان مرکزی رتبه چهارم تیمی در سی‌امین دوره مسابقات قرآن و معارف دانش آموزی را کسب کرد، ابراز امیدواری کرد: در مرحله کشوری سی‌و‌یکمین دوره مسابقات قرآن و معارف دانش آموزی نیز رتبه‌ بهتری توسط دانش آموزان این استان کسب شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 249449

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha