حضرت فاطمه زهرا(س) نقش بی بدیلی در دفاع از اسلام و ولایت فقیه داشتند

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته استان اردبیل گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) نقش اجتماعی مستقیم و غیرمستقیم در دفاع از اسلام و ولایت فقیه داشتند که نقش اجتماعی غیرمستقیم ایشان را در تربیت فرزندان شان شاهد هستیم.

سارا حقی دبیر جمعیت بانوان فرهیخته استان اردبیل در گفتگویی با خبرنگار شبستان در اردبیل ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت هفته زن، با بیان اینکه تبلور اسلام در نهضت حسینی مرهون تربیت صحیح حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در مکتب فاطمه زهرا (س) به عنوان مادی نمونه در تاریخ اسلام است، گفت: حضرت زهرا (س) که خود، تربیت یافته دامان وحی بود، به خوبی می دانست که در تربیت اسلامی از چگونگی شیردادن به کودک و نگاه های محبت آمیز مادر گرفته تا تمام حرکات و اعمال و گفتارش، بر روحیه حساس آنها تأثیر می گذارد.


وی افزود: آن بانوی بزرگوار می دانست که باید امامانی چون حسن و حسین (ع) و شیرزنانی چون زینب و ام کلثوم را تربیت کند و نمونه هایی را به جامعه تحویل دهد که آیینه و معرفت حقیقت روح اسلام باشند و حقایق و معارف قرآن در وجودشان جلوه گر باشد.


حقی به نقش موثر مادر در زندگی فردی و اجتماعی افراد اشاره کرد و بیان داشت: کودک از زمانی که پا به عرصه وجود می گذارد، روح او چون لوحی سفید آمادگی پذیرش هر نقشی را دارد و اولین نقاشی که شخصیت او را جزء به جزء ترسیم می کند، مادر است. آنچه از کودکی بر ضمیر شخص نقش می بندد، در مراحل بعدی زندگی او آثار مهمی از خود برجای می گذارد.


کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) نقش اجتماعی مستقیم و غیرمستقیم در دفاع از اسلام و ولایت فقیه داشتند که نقش اجتماعی غیرمستقیم ایشان را در فضای خانه و تربیت فرزندان شان شاهد هستیم، صدیقه طاهره(س) به گونه ای فرزندان را تربیت می کردند که از یک نگاه اجتماعی و فعال در جامعه برخوردار باشند.


وی اضافه کرد: در روایتی مشهور از امام حسن مجتبی(ع) که نقل می کنند مادر بزرگوارشان در عبادات شبانه خود اول برای همسایه دعا می کردند و بعد برای خودشان. این دعا علاوه بر رابطه بندگی و خداوندی، اصول اخلاقی و تربیتی را نیز به فرزندان می آموزد. در حقیقت آن بانوی بزرگوار اهتمام ویژه ای به تربیت اجتماعی در محیط خانواده داشتند.


دبیر جمعیت بانوان فرهیخته استان اردبیل تصریح کرد: از سوی دیگر نقش اجتماعی مستقیم ایشان در زمان پیامبر(ص) با حضور در جنگ و پرستاری و مراقبت از رزمندگان و مجروحین و حضور فعالانه در عرصه سیاسی و اجتماعی کاملاً روشن است. خطابه آتشین ایشان در مسجد و پاسداری از ولایت، نشان دهنده این است که یک زن در سخت ترین شرایط همچون استوانه ای محکم، محور یک حرکت اجتماعی و سیاسی قرار دارد.


حقی در پایان سخنان خود اظهار داشت: حضرت زهرا(س) وجود مطهر و روح بی آلایشی است که نسلی پاک را به تاریخ هدیه کرد و وظیفه ماست که با به کار بستن شیوه های تربیتی آن حضرت، در تربیت و پرورش نسلی پاک همت گماریم تا از این رهگذر، سعادت جاودان خود و فرزندانمان را تأمین کنیم.


پایان پیام/

کد خبر 250179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha