تخریب اماکن مقدس مذهبی با هدف اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: تخریب اماکن مقدس مذهبی با هدف اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک٬ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی٬ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در بیانیه ضمن محکومیت هتک حرمت به مزار مطهر حجر بن عدی آورده است: بی شک این اقدامات ضدانسانی و شنیع آن هم در تخریب اماکن مقدس مذهبی و تخرب حرم‌ها و مقبره‌ها ی بزرگان دین فقط در پی دامن زدن به جنگ مذهبی در داخل سوریه و حمله و آتش زدن آرامگاه جعفربن ابی طالب معروف به جعفر طیار، در منطقه «المزار» در استان کرک واقع در جنوب اردن، با هدف اختلاف و درگیری بین شیعه و سنی طراحی شده است.


این بیانیه می افزاید: می خواهند از این طریق روحیه‌های اعتقادی و جهادی و از قدرت امواج سهمگین بیداری اسلامی که امروز به استکبار جهانی ضرباتی سخت و مهلک می‌زند را تضعیف کنند و مسلمانان را از توجه به اهداف متعالی و آرمان‌های والای انسانی ـ الهی خود منحرف ساخته و هزینه‌های مقاومت و جهاد اسلامی را افزایش دهند.


در بخش دیگری از این بیانیه آمده است٬ محکومیت هتک حرمت به مزار مطهر حجر بن عدی اقدام موهن و گستاخانه عوامل خود باخته و مزد بگیر استکبار جهانی در هتک حرمت به ساحت صحابه والامقام و ارجمند پیامبر اسلام (ص) و امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (ع) جناب "حجربن عدی" نشانه از اوج رذالت و بی ایمانی عوامل آن دارد.

 

این بیانه می افزاید: این اقدام ناجوانمردانه عناصر وهابی و سلفی که هم زمان با کشتار بی رحمانه مردم بی پناه سوریه انجام گرفت، قلب هر آزاداه ای را به درد آورده وهیچ توجیه قابل قبولی را برای التیام قلوب انسان های خداپرست در هیچ مذهب و دینی باقی نگذاشت. حجر بن عدی از سرداران سپاه امام امیرالمؤمنین(ع) بود که در سال 51 یا 53 هجری قمری به دست معاویه بن ابی‌سفیان به شهادت رسید.

 

مرقد آن بزرگوار که زیارتگاه همه عاشقان اهل بیت نبوت و رسالت(ص) (از برادران شیعه و سنی) بوده است، در منطقه مرجع عذرا در نزدیکی دمشق قرار دارد.

 

اینجانب اقدام موهن و گستاخانه نبش قبر «حجر بن عدی» صحابی جلیل القدر رسول اعظم (ص) و امیرالمؤمنین(ع) را محکوم نموده و از علمای معظم جهان اسلام می خواهم با حفظ انسجام و وحدت حول پرچم توحیدی اسلام و شعار «لا اله الا الله، محمد رسول‌الله» تمام نقشه‌های شوم و توطئه‌های پلید دشمنان اخلاق، آزادی و انسانیت را نقش برآب کرده و با توجیه توده‌های مردمی و پیروان مذاهب خود ، راه را برای اعتلای تمدن بزرگ اسلامی هموار نمایند.


پایان پیام/

 

کد خبر 250760

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha