تاکید بر سوق دادن دانش آموزان به سمت تحقیق و پژوهش

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی بر سوق دادن دانش آموزان به سمت تحقیق و پژوهش تاکید کرد.

راحمه‌رجایی، معاون‌آموزش‌ابتدایی ‌آموزش و پرورش استان مرکزی٬ در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک با اشاره به برگزاری جشنواره جابربن حیان گفت: دانش آموزان جامعه اسلامی باید هر چه بیشتر با بزرگان علمی و فرهنگی جامعه اسلامی که تاریخ گذشته این مرز و بوم است آشنا شوند.


وی با اشاره به اینکه سوق دادن دانش‌آموزان به سمت تحقیق و پژوهش ضروری است٬ افزود: نهادینه شدن این فرهنگ در ذهن آینده سازان ایران اسلامی برای حضور در عرصه‌های ملی و تحقیقاتی ضروری و از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.


رجایی در ادامه با بیان اینکه جشنواره جابربن حیان بستری مناسب برای یادگیری ماندگار دانش‌آموزان است٬ ادامه داد: برگزاری اینگونه جشنواره ها و شناساندن بزرگان علمی کشور و فعالیت های این بزرگان به دانش آموزان راهی برای شکوفایی استعداد آنان و گرایش یه سمت تحقیق و پژوهش و علم محوری است.
 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: جشنواره جابربن حیان برای سومین سال متوالی در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور برگزار شد، که این جشنواره در چهار مرحله مدرسه‌، منطقه، استان و کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون مرحله استانی این جشنواره در حال داوری است، وپس از داوری شش تیم به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی در پایان با بیان اینکه این جشنواره در مناطق 15 گانه استان مرکزی با حضور 33 درصد مدارس برگزار ‌شد، ابراز گفت: امید است حضور بیشتر مدارس در چهارمین جشنواره جابربن حیان را شاهد باشیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 250981

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha