44 پروژه محرومیت زدایی افتتاح می شود/همایش رسم هجرت برگزار می شود

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از افتتاح 44 پروژه محرومیت زدایی در هفته آینده خبر داد و گفت: همچنین همایش رسم هجرت با حضور مسئولان و بسیجیان در بیرجند برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد زهرایی امروز (17 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: قنات بشیران و گلزار شهدای آبیز با حضور مسئولان به نمایندگی از این پروژه ها در هفته آینده افتتاح خواهند شد.


وی از رونمایی 3 کتاب "قنات 1 و 2 و مرتع" در همایش اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: همایش رسم هجرت نیز 22 اردیبهشت با حضور مسئولان برگزار می شود.


وی با اشاره به اختصاص 900 میلیون تومان اعتبار از سوی قرارگاه محرومیت زدایی کوثر در سال گذشته اظهار امیدواری کرد: این رقم در سال جاری به یک میلیارد تومان افزایش یابد.


مسئو بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: این نهاد با همکاری وزارت آموزش و پرورش؛ حضور دانش آموزان بالای 15 سال را در طرح هجرت در دستور کار خود قرار داده است.


وی با اشاره به اینکه دانش آموزان در طرح هجرت به رنگ آمیزی مدارس، مرمت، بازسازی، برگزاری دروس جبرانی و تکمیلی برای دیگر دانش آموزان می پردازند، افزود: 3 هزار و 100 نفر روز دانش آموز در سال گذشته در طرح هجرت شرکت کردند که 47 مدرسه زنگ آمیزی، مرمت و تعمیر شد.


زهرایی ادامه داد: در گام بعدی بسیج سازندگی به استفاده از توانایی های جوانان پرشور و غیور دانشجو در عرصه خدمت رسانی در گروه های جهادی می پردازد.


وی به همکاری 30 اداره، نهاد و سازمان با بسیج سازندگی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: حمایت و پشتیبانی از گروه های جهادی و پروژه های کوچک زودبازده و محرومیت زدا و محبوبیت زا در دستور بسیج سازندگی خراسان جنوبی قرار دارد.


مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به ارزشیابی خدمات انجام شده در بسیج سازندگی در 20 شاخص گفت: خراسان جنوبی در مجموع رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.


وی با بیان اینکه در سال 90 با حدود 9 میلیارد تومان اعتبارات استانی 516 پروژه کوچک و زودبازده با فرهنگ افتتاح (جایگرین فرهنگ کلنگ زنی) از سوی این نهاد انجام شد، افزود: در سال 91 فرمول نفر روز به نفر اردو به منظور فراهم شدن زمینه حضور دانشجویان داوطلب در این اردوها تغییر پیدا کرد.


وی اذعان کرد: در سال 90 ؛ 138 گروه جهادی محلات و دانشجویی به مناطق محروم استان اعزام شد که این رقم در سال 91 به 215 گروه جهادی دانشجویی، محلات، اقشار متخصص(مهنسین، پزشکان، کارمندان و ...) افزایش یافت.


زهرایی خاطرنشان کرد: در سال جاری به دلیل فراهم کردن زمینه حضور تمامی اقشار در سازندگی مناطق محروم، مدت اردوهای جهادی دانشجویی 14 روزه؛ محلات و کارمندان 7 روزه، مهندسان و پزشکان 3 روزه شده است.


وی ادامه داد: محور کار حلقه های صالحین و اردوها در سال جاری "تولید" انتخاب شده است که بتوان به خودکفایی و خود اتکایی روستاییان کمک شود که در همین راستا ایجاد مراغداریها، بارگاه های بهداشتی زرشک، قنوات و استخر ذخیره آب و پرورش ماهی در دستور کار قرار دارد.


وی به کاهش اعتبارات تملک دستگاه های اجرایی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: کاهش اعتبارات در سال گذشته تاثیر محسوسی بر عملکرد این نهاد نگذاشته است به گونه ای که با استفاده از اعتبارات ماده 12 ؛ 485 پروژه در استان اجرایی شد.


پایان پیام/

کد خبر 251155

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha