علما برای تقویت بیداری اسلامی در جهان باید به روش های نوین مجهز شوند

امام جمعه پاوه، با اشاره به تحولات اخیر جهان و خاورمیانه، مجهز شدن علما و روحانیان به روش های نوین را لازمه تقویت بیداری اسلامی در جهان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، ملاقادر قادری، امام جمعه پاوه، امروز(16 اسفند) در نشست ائمه جمعه و جماعات شهرها و روستاهای این شهرستان، با اشاره به تحولات اخیر و موج بیداری اسلامی در جهان و خاورمیانه، شرایط کنونی دنیای اسلام را بسیار حساس خواند و گفت: علما و روحانیان برای تقویت بیداری اسلامی در جهان باید به روش های نوین، پاسخگو و به روز مجهز شوند.


وی افزود: با توجه به پیشرفت، تنوع تکنولوژی و افزایش حجم رسانه ها که امروز مهم ترین ابزار دشمنان برای مقابله با اسلام و مسلمانان است، روحانیان باید با به روز کردن اطلاعات دینی خود تلاش کنند جوانان را از انحراف فکری و تهاجم نرم نجات دهند و با روش های نوین پاسخگوی خلاء دینی و فرهنگی جوامع بوده و با جنگ رسانه ای دشمنان مقابله کنند.

 

ماموستا قادری، آگاه بودن به قرآن، سنت و صبر و بردباری را از ویژگی های روحانیت عنوان کرد و بهره گیری از روش گفتمان منطقی را برای رفع مشکلات مورد تاکید قرار داد.


وی افزود: تقویت دین و حفظ وحدت همواره زمینه ساز موفقیت و پیروزی مسلمانان در مقاطع مختلف زمانی به ویژه در انقلاب اسلامی ایران بوده و در این برهه حساس لزوم هوشیاری مسئولان و مردم کشورمان ضروری است.

 

امام جمعه پاوه، همچنین از تعامل اعضای شورای روحانیت شهرستان پاوه با مردم، یکدیگر و مسئولان شهرستان اظهار خرسندی کرد.

 

حسین خدرویسی، فرماندار شهرستان پاوه، نیز در این نشست روحانیت و علما را پرچمداران و پاسداران دین و انقلاب اسلامی دانست و گفت: رسالت علما در این برهه از زمان بیش از هر زمان دیگری است.

 

وی اذعان کرد: دشمنان با راه اندازی جنگ نرم درصدد مقابله با اتحاد جهان اسلام بوده و با ایجاد اختلافات دینی، قومی و مذهبی در صدد تضعیف اتحاد مسلمانان و تهاجم به افکار و اندیشه های جوانان هستند.

 

خدرویسی، با اشاره به نقش بی بدیل روحانیت در هدایت و ارشاد جامعه، ابراز امیداوری کرد: با تلاش، جدیت، هدایت و ارشاد روحانیت، دشمنان همانند گذشته در تحقق افکار و اندیشه های پلیدشان مأیوس و ناامید خواهند شد.


پایان پیام/

 

کد خبر 25426

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha