رشد، پیشرفت و عظمت جامعه به دست توانای جوانان رقم می خورد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: رشد، پیشرفت و عظمت جامعه اسلامی به دست توانای جوانان برومند این مرز و بوم رقم می خورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک٬ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی٬ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در مقاله ای در رابطه با جوانان آورده است٬ جوانان بزرگترین سرمایه میهن اسلامی٬ عامل تحرک و پویایی جامعه و امیدهای آینده و پشتوانه های عزت و شرف و افتخار و سربلندی و آینده سازان کشورند.


وی افزود: این عزیزان عامل انتقال سرمایه های عظیم گذشته به نسل های آینده اند و پل ارتباط نسل های گذشته و حال و آینده اند.

 

امام جمعه اراک اضافه کرد: رشد و پیشرفت و عظمت جامعه به دست توانای ایشان رقم می خورد و اقتدار جامعه مدیون توانایی و نیرومندی و فداکاری و نشاط و تحرک جوانان است.

 

آیت الله دری با بیان اینکه کشور با همت جوانان غیرتمند و شجاع به قله های بلند عزت و کرامت خواهد رسید٬ خاطر نشان کرد: در قرآن کریم از جوانان فرهیخته و فداکار و با ایمان و متصلب در معرفه الله و عاشق و دلباخته حقیقت به صورت فردی و گروهی تجلیل و تمجید شده است.

 

وی با اشاره به اینکه جوانان باید در برابر دشمنان هوشیاری بوده و دشمن شناس باشند، ادمه داد: در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و تحولات منطقه ای و بیداری اسلامی و مقاومت اسلامی و مقابله با صهیونیزم بین الملل و قدرت حزب الله و حماس و جهاد اسلامی و مقابله با اشغالگران آمریکا در عراق و مناطق دیگر دنیای اسلام نیز نقش جوانان بسیار ستودنی، عزت آفرین، سازش ناپذیر و قدرتمندانه و شجاعانه، امید بخش و امید آفرین و فداکارانه و بی نظیر است.

 

امام جمعه اراک گفت: در تاسیس نهادهای مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و ارتش بیست میلیونی، نوسازی ارتش غیور جمهوری اسلامی ایران، حضور در آموزش و پرورش و عرصه جهاد سازندگی و دانشگاه ها و مراکز علمی و پیشرفتهای فنی و برقراری امنیت و اطلاعات و کمیته های انقلاب اسلامی و عرصه های جهاد و شهادت و خدمت و ورزش و المپیادهای منطقه ای و جهانی و در صیانت از مرزهای فیزیکی و عقیدتی و اخلاقی و در تعظیم شعائر اسلامی و عاشورا و محرم و عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و خدمات اجتماعی و عمومی و کارهای عزت آفرین در تمامی حوزه های علمی، فنی، کارآفرینی، مدیریتی و خدمت نقش جوانان اعم از برادران و خواهران بسیار ارزشمند، ستودنی و غیر قابل انکار است.


وی ادامه داد: در بیانات نورانی امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز فراوان بر این نقش و اثر بخشی و حضور آگاهانه و تعیین کننده و نیرومند تاکید شده است. به راستی عرصه های جهاد و شهادت و تقدیم بیش از 230 هزار شهید عاشق حق و اسلام و ولایت، جزء با پرچمداری جوانان غیور و زنده دل و مجاهد فی سبیل الله امکان پذیر نبوده و نخواهد بود و این موضوع اختصاص به صحنه های هشت سال دفاع نیرومند ملت بزرگ ما ندارد، بلکه در تمامی حماسه های سیاسی و عبادی و اجتماعی و اقتصادی این تاثیر و حضور مشهود و این عشق و ایمان و ایثار ملموس و قابل تقدیر است.

 

امام جمعه اراک افزود: اکنون آنچه که مهم است، انتخاب راه درست و تشخیص صحیح و تحلیل حکیمانه و استفاده بهینه از فرصتهای عمر و جوانی و تلاش در راه تربیت خداپسندانه ایشان و مراقبت در برابر تحریفات و انحرافات و بدعتها و آلودگی هاست. باید شرایط، فرصتها، تهدیدات، قوت ها و ضعفها، قطب بندی ها جریانات گوناگون، موازنه ها، راه ها و راهکارها و آرمانها و اهداف، الگوها و وظایف، جهتگیریها و مسئولیتها و جایگاه عظیم جهان اسلام را در جهان شناخت و برای تحقق آرمانها تلاش کرد.

 

ایشان اضافه کرد: با عنایت به حجم عظیم ارتباطات و مبادله اطلاعات و جریانهای سیاسی و فکری و افکار وارداتی و تبلیغات سترده غربی و امکانات وسیع رسانه ای و امپراطور خبری غرب و عمال آنها و امواج گوناگون فکری و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و رسانه ای باید تدبیری اندیشیده شود تا بتوان در شرایط و فضای خردمندانه تصمیم گرفت و در برابر دریای مواج افکار وارداتی و اومانیستی و غربزدگی و مادی گرایانه تصمیماتی عاقلانه و خرد پسندانه اتخاذ نمود و در گرداب توطئه های دشمنان گرفتار نشد و قدرت تحلیل درست و تشخیص خوب از بد و زشت از زیبا و حکمت از سفاهت را داشته باشیم.

 

آیت الله دری با بیان اینکه باید خطرات آشکار و پنهان را شناخت و سطح آگاهی ها و معرفت نسل جوان و نوجوان را بالا برد، اظهار کرد: تا جوانان در دام فتنه ها گرفتار نشوند و گرد و غبار فتنه ها بر چهره آنان ننشیند و اسیر شیاطین و آتش افروزان نگردند و رسالت و جایگاه ارزشمند خود را در منظومه حیات و زندگی و خیر و صلاح و سعادت جامعه بشری به خوبی درک کنند و فریب اغواگران و شیاطین و دغلکاران و توطئه گران را نخورند و در مسیر حیات طیبه الهی گام بردارند.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 254337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha