3 پایگاه ثابت و سیار طرح سنجش سلامت در بجنورد فعال شد

معاون آموزش ابتدایی شهرستان بجنورد گفت: به منظور اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در این شهرستان 3 پایگاه سنجش به صورت ثابت و سیار راه اندازی شده است.

مریم روشن، معاون آموزش ابتدایی شهرستان بجنورد به خبرنگار شبستان در بجنورد گفت: برای اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در این شهرستان 3 پایگاه سنجش به صورت ثابت و سیار راه اندازی شده است. 
 

وی افزود : این طرح در دو مرحله مقدماتی ( غربال گری ) و تخصصی اجرا می شود و برای تمامی نوآموزان شناسنامه سلامت صادر می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: نتایج حاصل از ارزیابی ها در این شناسنامه ها ثبت می شود و نوآموزان مشکوک به مشکل، شناسایی و برای ارزیابی دقیق تر به مرحله تخصصی ارجاع می شوند.
 

روشن از جمله اهداف اجرای این طرح را تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی، ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، کمک به بهبود کیفی آموزش و پرورش و کنترل بعضی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی ذکر کرد.
 

وی یادآور شد: این طرح در مرحله اول ویژه روستا از هفته سوم اردیبهشت آغاز و به مدت یک ماه فعالیت دارد و از تیرماه مرحله دوم این طرح درمدارس شهری آغاز می شود.

 

پایان پیام/ 

کد خبر 255427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha