موج بیداری اسلامی بر گرفته از انقلاب اسلامی است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، گفت: موج بیداری اسلامی مشهود در خاور میانه ناشی از آثار و پیامدهای انقلاب اسلامی ایران است.

نصرت الله حیدری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، صبح امروز(17 اسفند) در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ایلام، با بیان این مطلب، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی دو جریان عمده در خاورمیانه شکل گرفت که یکی از آن دو، جریان استکبار ستیز و مردمی بود که منبعث از انقلاب اسلامی و آرمان های امام(ره) است و ما در طول این 32 سال شاهد رشد و بالندگی این جریان بوده ایم.


وی، تصریح کرد: البته در کنار پیروزی انقلاب اسلامی و نقش آگاهی بخش آن در منطقه، پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه و حماس در جنگ 22 روزه این جریان مردمی استکبار ستیز را تقویت کرد به طوری که در حال حاضر بزرگترین دل مشغولی جریان سلطه، مقابله با این موج ضد استکباری مردمی است.


حیدری، با اشاره به اینکه امروز آثار این جریان را در تونس، مصر، بحرین، لیبی و اردن شاهد هستیم، ابراز کرد: در مقابل این جریان ظلم ستیز و مردمی، جریان سلطه، اعیادی و اقمار آن در منطقه و تجلی آن در شکل گیری دیکتاتوری وابسته می توان به عینه دید.


عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، با بیان اینکه تحولات اخیر نشان می دهد که موج استکبار ستیزی مردمی به مرحله بالندگی و تاثیرگذاری رسیده است، افزود: امروز سنگرهای جریان سلطه در کشورهای وابسته به دست مبارزان و انقلابیون فتح می شوند و به عبارتی بر خلاف جریان سلطه که به دنبال شکل گیری خاورمیانه مورد نظر خود بدون ایران اسلامی و جریان های مقاومت بودند، شاهد ظهور و بروز خاورمیانه اسلامی با محوریت ایران در مقابله با آمریکا و فروپاشی دیکتاتورهای وابسته هستیم.


حیدری، با اشاره به اینکه این موج بیداری و تحول، آمریکا و حامیان منطقه ای او را نگران کرده و در موضع انفعال قرار داده است، یادآور شد: نکته ای که در اینجا باید مورد اشاره قرار داد این است که جریان های انقلابی و مبارزان در کشورهای خاورمیانه باید مراقب باشند که انقلاب های مردمی آنان، توسط جریان سلطه مصادره نشود.


وی، تصریح کرد: آمریکا و غرب در حال تحرک و رایزنی های برای مصادره این انقلاب های مردمی به نفع خویش هستند و تنها هوشیاری انقلابیون و جریان های مردمی خنثی کننده این توطئه ها خواهد بود کما اینکه در کشورهای تونس و مصر تا کنون نتوانسته اند به خواسته های خود برسند.


عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در ادامه افزود: در ایران نیز شاهد تحرکات و جریاناتی هستیم که وابستگی آنها در فتنه 88 و وقایع 25 بهمن در همسویی با آمریکا و اسرائیل و غرب کاملا نمایان است و جریان آمریکایی و غربی برای انحراف افکار عمومی از تحولات خاورمیانه و کشورهای عربی به سمت ایران است.


حیدری، در پایان خاطرنشان کرد: البته با حضور پرشور مردم و به موقع جریان های انقلابی، آنان کاملا ناکام مانده اند و بنده معتقدم که با توجه به عمق اثرگذاری اتقلاب اسلامی در تحولات منطقه، آمریکا و غرب برآنند که در ایران با ایجاد جریان های انحرافی این اثرگذاری را به حداقل برسانند که هوشیاری و بصیرت مردم در این زمینه امری ضروری است.


پایان پیام/
 

کد خبر 25686

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha