افزودن پایان نامه ها وطرح های قرآنی به بخش پژوهشهای قرآنی مسابقات قرآن

مسئول کمیته پژوهش های قرآنی سی امین دوره مسابقات قرآنی از تعیین الگو برای خانواده و جامعه قرآنی خبر داد.


به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام دکتر اکبری مسئول کمیته پژوهش های قرآنی سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره به نشست های این کمیته گفت: کمیته پژوهش های قرآنی کار خود را از شهریور ماه سال گذشته آغاز و نخستین گام در این مورد تشکیل دبیرخانه علمی و سپس شورای راهبردی و سیاستگذاری همایش بوده است.
وی گفت : این شورا، چارچوب محورها و موضوعات را برای سالجاری مشخص و آن را جهت تعیین موضوعات به کمیته علمی ارائه کرده است.
مسئول کمیته پژوهش های قرآنی نیاز جامعه را به ارائه الگوهای قرآنی متذکر شد و افزود : کمیته علمی طی جلساتی که برگزار کرد در نهایت محور سبک زندگی اسلامی با چهار بخش کلیات ، خانواده قرآنی ، جامعه قرآنی و امت قرآنی را مورد تصویب قرار داد.
حجت الاسلام اکبری یکی دیگر از فعالیت های کمیته پژوهش های قرآنی را طراحی و چاپ پوستر این همایش عنوان کرد و گفت : پوستر همایش پژوهش های قرآنی سی امین دوره مسابقات قرآن طراحی و برای دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی ، حوزه های علمیه و مؤسسات قرآنی و فرهنگی ارسال شده است.


حجت الاسلام اکبری افزود: یکی از شاخص هایی که امسال این کمیته داشته است، جلب مشارکت و همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه و دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی عالی کشور در مرحله فراخوان و ارزیابی مقالات بوده است.
وی یاد آور شد: تعیین محور و موضوعات براساس منویات مقام معظم رهبری (متناسب با شرایط و مقتضیات جامعه و خصوصاً جامعه بین المللی) یکی دیگر از شاخص ها بوده است.همچنین هدفمند بودن فراخوان مقالات و جلب مقالات با سطح علمی ، از اساتید و هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از دیگر شاخص ها در این مورد به شمار می رود .به گفته وی بیش از 450 مقاله تا کنون مورد ارزیابی قرار گرفته که این ارزیابی با همکاری اساتید هیأت عملی از دانشگاه های مختلف کشور صورت گرفته است.


حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: یکی دیگر از شاخص ها، اضافه شدن دو بخش دیگر به بخش مقاله نویسی بود که عبارتند از بخش طرح های پژوهشی و بخش پایان نامه است.مسئول کمیته پژوهش ها در خصوص برنامه های آینده متذکر شد: برنامه های که امسال در نظر گرفته شده است، شامل 4 نشست تخصصی جهت ارائه مقالات و آثار برگزیده خواهد بود. که در این نشست ها که در صبح همایش برگزار می شود ، 16 اثر ارائه و توسط اعضای هیأت علمی همایش مورد نقد و بررسی قرار خواهند گرفت. همچنین در همین نشست چهار نفر از اعضای هیأت علمی نقطه نظرات خود را نسبت به آثار ارائه شده مطرح نموده و ارائه دهندگان مقالات نیز از آثار خود دفاع خواهند کرد. وی در پایان گفت: بعد از نشست های تخصصی، جلسه اختتامیه همایش در سالن اجلاس سران برگزار و از نفرات برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 257165

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha