تجلیل از 14 بانوی فعال قرانی در 12 عرصه

دبیر همایش بانوان فعال قرانی از تجلیل 14 بانوی فعال در این عرصه با حضور حجت الاسلام قرائتی همزمان با برگزاری سی امین دوره مسابقات بین المللی قران کریم خبر داد.

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان، معصومه فرزانه مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری تشریح برنامه های چهارمین همایش بانوان فعال قرانی با اشاره به دستاوردهای خوبی که برگزاری این همایش در سه سال گذشته در راستای معرفی الگوهای قرآنی به جامعه داشته است گفت: برای انتخاب افراد برگزیده مکاتباتی را با مسئولان موسسات مراکز قرآنی داشته ایم تا هر موسسه سه نخبه به دبیرخانه همایش معرفی کند. از این طریق برای این دوره 250 نفر نخبه قرآنی معرفی شده اند در کنار ان 50 نخبه قرآنی نیز از طریق فضای مجازی با پرکردن فرم خوداظهاری اطلاعات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کرده اند.

فرزانه در رابطه با نحوه داوری اطلاعات رسیده از نخبگان قرانی برای چهارمین همایش بانوان فعال قرآنی گفت: داوری این دوره از همایش در سه مرحله با مشارکت جامعه قرانی، بانوان شاخص علمی و فرهنگی کشور و کمیته برگزاری همایش در سازمان اوقاف صورت گرفته است.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه پیرامون افرادی که در دوره های قبل تجلیل شده اند گفت: در دوره اول 27 نفر، دوره دوم 24 نفر، دوره سوم 24 نفر نخبه قرآنی مورد تجلیل قرار گرفتند و امسال نیز 14 نفر در چهارمین همایش تجلیل از بانوان قرآنی با حضور نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف تجلیل می شوند.

وی خاطرنشان کرد: نحوه ارزیابی و داوری این افراد با توجه به شاخص های عمومی و اختصاصی صورت گرفته که تعدادی از شاخص های اختصاصی گزینش این افراد نخبه شامل: فعالیت در عرصه قرآنی چون داوری مسابقات قرآن، انجام پژوهش های قرآنی، حافظ یا قاری قرآن بودن، مدرس قرآن، فعالیت در عرصه تبلیغ و ترویج قرآن، داشتن سابقه مدیریت قرآنی، فعالیت در عرصه هنری قرآنی، طراحی و تولید نرم افزارهای قرآنی و حضور موثر در کارگاه های اطلاع رسانی قرآنی، داشتن خانواده قرآنی و واقفانی که نیت وقف آنها قرآن کریم بوده است.

فرزانه از برگزاری پنجمین همایش بانوان فعال قرانی به صورت بین المللی خبر داد و گفت: چهارمین همایش بانوان قرآنی 12 خرداد از ساعت 9 و 39 دقیقه در سالن اجلاس با حضور و سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی و حجت الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف برگزار می شود.

دبیر چهارمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرانی از دیدار اعضای کمیته بانوان و ستاد برگزاری همایش با خانواده 4 شهید از جمله سجادیان و جوادی نیا خبر داد و گفت: شهدا ارکان مفاخر نظام اسلامی هستند.

مشاور امور بانوان و سازمان اوقاف و امور خیریه پیرامون برنامه های جنبی کمیته بانوان سی امین دوره مسابقات قران گفت: فعالیت های آموزشی و فرهنگی، نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی با برگزاری فعالیت های آموزشی و فرهنگی از مطالبات و رهنمودهای رهبری بوده است که اگر قرآن در زندگی تجسم عینی پیدا کند این مساله محقق می شود.

وی خاطرنشان کرد: 6 کارگاه آموزشی جهت آشنایی خانواده ها و کودکان در سالن های جنبی سی امین دوره مسابقات قران کریم برگزار می شود که از ان جمله می توان به کارگاه آموزشی تاثیر هوش معنوی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، کارگاه قصص قرآنی، کارگاه تاثیر تعالیم قرآنی در دوران جوانی و کارگاه آموزش قرآن با عنوان اسوه حسنه اشاره کرد.

پایان پیام/
 

کد خبر 258437

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha