علت کم فروغی قرای مصری در مسابقات قرآن چیست؟

دکتر نیکدستی با اشاره به بومی بودن فن تلاوت قرآن در کشور مصر و توانمندی قرای مصری علت کم فروغی آنان را در مسابقات بین المللی قرآن تشریح کرد.

دکتر مسعود نیکدستی قاری بین المللی کشورمان با اشاره به علت کم فروغ بودن قراء مصری در مسابقات بین المللی قرآن به خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان گفت: با توجه به اینکه قاریان کشور مصر از پیشگامان مصر علم قرائت در جهان اسلام هستند اما کانال مطرح شدن آنها مسابقات نبوده و کسی که در کشور مصر مورد اقبال مردم قرار می گیرد لذا این قراء با آیین نامه مسابقات آشنایی کامل دارند و اغلب درجه 2 و 3 مصر در مسابقات قران شرکت می کنند و همچنین قاریان ایرانی نیز که در چندین رقابت های قرآنی قرائت خود را محک زده اند دارای تجربه بسیار بالایی هستند.

 

نیکدستی با اشاره به تأثیرات مثبت برگزاری مسابقات قران در کشورمان خاطرنشان کرد: در کشور استعدادهای قرانی بسیارند که مسابقات بین المللی قران محلی برای شناساندن توانمندی انهاست.

وی افزود: مسابقات قران می تواند موج فرهنگی در جامعه ایجاد نماید و با پوشش مناسب رسانه ها می تواند فرهنگ قرانی را که متجلی از مضامین و معارف قرآن است را در میان جامعه تسری یابد لذا وجود رسانه های ملی در شناساندن اهداف این مسابقات بسیار پررنگ است.

نیکدستی با اشاره به لزوم بهره مندی از راهکارهای مناسب برای حضور عموم مردم در بزرگ ترین رقابت های قرآنی کشور خاطرنشان کرد: همانطور که خیلی از مسائل همچون بستن کمربند و الزامی شدن ان در جامعه فرهنگ سازی شد مسابقات قرآن می تواند با برنامه ریزی ها و تولید فکرهای مناسب ، تمام مردم را به این صحنه عظیم قرانی بکشاند که در این خصوص استفاده از راهکارهای جذاب و مناسب بسیار لازم بوده همچنین علاوه بر شبکه قران و معارف سیما که خواص جامعه قرانی به آن نگاه دارند سایر شبکه ها به پوشش مسابقات بین المللی بپردازند.

وی با اشاره به رشد کیفی مسابقات بین المللی قران ایران از ابتدای آغاز آن تاکنون خاطرنشان کرد: سطح مسابقات کشوری ایران که امسال در استان مازندران برگزار شد از مسابقات بین المللی بالاتر بوده و کسی که در این صحنه حائز رتبه نخست می شود دارای قابلیت های فنی بالایی است اما نباید از این نکته غافل شد که مسابقات بین المللی نیز هر ساله رشد کمی و کیفی خوبی داشته و به گفته مسئولان امسال بیش از 70 کشور خارجی در مسابقات شرکت می کنند. همچنین ایین نامه ها و دقت نظری که در نمره دهی به متسابقین در مسابقات قرآن اتفاق می افتدموجب شده که از سال 89 تاکنون که حائز رتبه اول رشته قرائت شده ام رشد قابل توجهی داشته است و حضور قراء ممتاز کشورهای مصر، اندونزی، مالزی نشان از اعتبار بالای مسابقات بین المللی قران دارد.

پایان پیام/

 

کد خبر 258825

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha