آموزش های دینی و قرآنی به کودکان ضروری است

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از الزام آموزش‌های دینی و قرآنی‌ به کودکان در مهد‌های کودک خبر داد.

رضا ربیعی، مدیر کل بهزیستی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک با اشاره به اینکه دوران کودکی بهترین زمان برای تبیین ارزش های دینی و قرآنی در بین افراد است، گفت: مدیران و مربیان مهدهای کودک ملزم به ارائه آموزش‌های دینی و قرآنی‌ به کودکان بر اساس منابع معرفی شده هستند.

 

وی با بیان اینکه ارتقای سطح کیفی مهدهای کودک همواره از دغدغه‌های مهم معاونت امور اجتماعی بهزیستی به شمار می‌رود، افزود: در این راستا طرح محتوای آموزشی را به مرحله اجرا گذاشته است که در آن آموزش قرآن به کودکان از اهمیت بسیاری برخوردار است.


مدیر کل بهزیستی استان مرکزی خاطر نشان کرد: کودکان شش ماهه تا پنج ساله که در مهدهای کودک نگهداری می‌شوند زیر پوشش طرح محتوای آموزشی قرار می‌گیرند و والدینی که کودکان خود را به مهدهای کودک می‌سپارند باید از مربیان و مدیران مهدها بخواهند تا این آموزش‌ها را به کودکانشان ارائه دهند.


وی با بیان اینکه به ‌منظور یکسان‌سازی محتوای آموزشی مهدهای کودک، سازمان بهزیستی اقدام به تدوین کتاب‌هایی در زمینه مفاهیم دینی و قرآنی کرده است، اظهار داشت: در راستای یکسان‌سازی محتوای درسی مهدهای کودک، چهار محتوای آموزشی در دستور کار قرار گرفته که شامل کتاب 16 جلدی واحد کار، کتاب 10 جلدی آموزش مفاهیم دینی و کتاب 10 جلدی آموزش مسائل دینی و مهارت‌های زندگی است که مربیان ملزم به ارائه این آموزش‌ها به کودکان هستند.


این مقام مسوول اضافه کرد: مربیانی که این آموزش‌ها را فرا نگرفته و خود نیز به کودکان ارائه ندهند، مجوزشان به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.


پایان پیام/

کد خبر 258104

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha