زعامت ولایت فقیه در سایه فهم قرآن بر ایران عامل بیداری جهان اسلام است

نایب رییس مجلس بنیان گذاری نظام مبتنی بر ولایت فقیه در ایران را ناشی از فهم صحیح قرآن دانست و گفت: زعامت ولایت فقیه در ایران بسترساز بیداری جهان اسلام و جنبش های آزادی خواهانه شده است.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در آیین پایانی نخستین منظومه جشنواره های قرآنی آیات با بیان این مطلب که امروز مهمترین رسالت جامعه اسلامی شناخت قرآن است، گفت: آراسته کردن گفتار و اعمال با کلام آسمانی از رسالت های اصلی امت اسلام در دوران کنونی است از این رو باید از طریق تمسک دائمی به آیات وحی ارتباط خود را با مبداء هستی تقویت کنند.

وی تمسک به قرآن را عامل استحکام بخشیدن به علم و معرفت آدمی دانست و اظهارکرد: انس با قرآن و ارتباط با مبداء هستی از طریق آن آدمی را از پیروی از هوا و هوس بازداشته و بستر شناخت رسول اکرم و ائمه اطهار(ع) را فراهم می کند.
حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به حدیث نبوی مبنی بر برجای نهادن دو میراث گرانبها در میان امت یعنی قرآن و عترت(ع) تصریح کرد: تمسک حقیقی به قرآن ما را به شناخت اهل بیت(ع) رهنمون می شود چراکه قرآن و عترت ترجمان روشنی از یکدیگر هستند و از طریق ارتباط دائمی با آنها می توان به سعادت دنیا و آخرت دست یافت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تقوا را کلید واژه رسیدن به قرآن معرفی کرد و ادامه داد: اگر تقوا نباشد هرگونه فعالیت قرآنی حتی اگر در بهترین قالب ها انجام شود ثمره در بر ندارد از این رو تنها کسانی از هدایت قرآن برخوردار شده و به سعادت دست می یابند که آراسته به تقوا باشند.

وی با بیان این مطلب که تفکر و تعمق در آیات الهی مرحله نخست آراستگی به تقوا است، عنوان کرد: ابولهب ها از قرآن بهره نمی گیرند چراکه رفتارشان ریشه در فساد و فحشاء دارد، اما آدمی می تواند در سایه عقل و خرد به منبع لایزال وحی مرتبط شده و بر مدارج علمی و معرفتی خود بیفزاید.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد بندگی پروردگار را راه بهره مندی از تقوا دانست و بیان کرد: عمل به آموزه های قرآن تنها راه برخوردار شدن از هدایت الهی است، آنان که راه حق را شناخته اند بر آستانش سر فرود آورده و به قلل معرفت دست می یابند و بالعکس هرکه در برابر آن ایستادگی کند به مسیر تباهی و انحطاط می افتد.

وی با اشاره به ویژگی های برشمرده شده در قرآن برای متقین اعلام کرد: ارتباط با عالم غیب، ارتباط ویژه با خویشتن خویش و ارتباطی معنوی با خداوند ویژگی های افراد متقی است که در سایه آنها عبودیت و بندگی معنای حقیقی یافته و پرده های ظلمت از مقابل دیدگان انسان کنار می رود.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی معرفت برگرفته از عبودیت را ثمره دوری از گناه دانست و ابرازکرد: بنابر اقوال ائمه معصوم(ع) و بزرگان دین این معرفت آدمی را به یقین رهنمون می شود و آنها را از بهشت برین متنعم می سازد، آدمی با گام نهادن در این مسیر خود و خدا را شناخته و با اقامه نماز به عنوان برترین جلوه عبودیت، بندگی خداوند را بجای می آورد.

وی با بیان این مطلب که ارتباط قوی و منظم با نماز شاهراه ارتباط با خداوند است، گفت: قرآن پژوهان و قرآن شناسان باید اهل قرآن باشند تا بتوانند با تنظیم رابطه خود با خدا مردم را از مسیر گناهان به سلامت عبور داده و اهداف را محقق کنند.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد انفاق جان، مال، آبرو، علم، هنر سرمایه های مادی و معنوی در راه مردم را ویژگی متقین خواند و تصریح کرد: این روحیه گذشت و فداکاری از گسترش فرهنگ قرآن در جامعه سرچشمه می گیرد ، از این رو مسئولان باید تربیت یافته مکتب قرآن باشند تا بتوانند زمینه انس جامعه با قرآن را فراهم کنند.

وی با بیان این مطلب که قرآن اهل مبالغه و بزرگنمایی نیست، تاکید کرد: اگر اراده خداوند بر زندگانی 63 سال پیامبر اکرم(ص) نبود ایشان در همان ابتدای رسالت از بی توجهی و عدم شناخت قرآن رحلت می کردند اما بنابر خواست و اراده الهی ایشان زنده ماندند تا رسالت را تمام کرده و قرآن کامل را برای جهانیان به یادگار بگذارند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد، نظام اسلامی را بهره مند از سرمایه بزرگ معنویت، برپایی نماز به عنوان مظهر بندگی و عمل به قرآن دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در سایه فهم قرآن نظام مبتنی به ولایت فقیه یعنی زعامت حکمت را بنیان نهاد و ارتباط دیگر ملل با قرآن را تسهیل کرد که از جلوه های بارز این ارتباط بیداری امروز جهان اسلام و سر باز زدن از اطاعت حکومت های خودکامه و استبدادی است.

شایان ذکر است، آیین پایانی نخستین منظومه جشنواره های قرآنی آیات سه شنبه، 17 اسفند با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان فرهنگی، هنری، سینمایی و قائم مقام وی در امور قرآنی، جمعی از هنرمندا ن و فعالان قرانی در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

پایان پیام/


 

کد خبر 25919

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha