هر یک از شاگردان امام ستون فقراتی برای اسلام هستند

خبرگزاری شبستان: امام شاگردانی تربیت کردند که هر یک ستون فقراتی برای اسلام هستند؛ سخنرانی ها، ارتباط با مردم، احداث مساجد و مدارس و تاسیس هیئت های مذهبی آنها همگی در خدمت اسلام است.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، مراسم نکوداشت آیت الله جلالی خمینی با عنوان "پا به پای آفتاب" با حضور آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در اراک و عضو مجلس خبرگان، آیت الله رسولی محلاتی و جمعی از فضلا، علما و اندیشمندان حوزه از سوی خانه شهریاران جوان هم اکنون یکشنبه 12 خرداد در تالار ایوان شمس در حال برگزاری است.

آیت الله دری نجف آبادی در این مراسم با بیان اینکه سال اولیای خدا در ماه رجب شروع می شود، گفت: همه لحظات ماه رجب همچون شب های قدر است و هر چه به روزهای واپسین آن نزدیک می شویم، بر عظمت آن افزوده می شود.

نماینده ولی فقیه در اراک با اشاره به اینکه در آستانه روزهای بزرگی هستیم، ادامه داد: سالروز رحلت امام (ره) و قیام 15 خرداد از مهمترین روزهایی است که به یک معنا در این ایام تاریخ انقلاب اسلامی 50 ساله می شود.

وی افزود: آیات عظام جلالی و رسولی محلاتی 2 یار و یاوری هستند که در سنگرهای تلاش و جهاد همیشه همراه یکدیگر بوده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر بخواهیم زندگی امام را بررسی کنیم در سه مقطع تا سال 40، 40 تا 57، از پیروزی انقلاب تا رحلت امروز می توان به آن نگاهی انداخت.

وی در ادامه عنوان کرد: در مقطع نخست، امام حدود 20 سال سفره پربرکت علم، معرفت و اخلاق را در حوزه علمیه قم پهن کردند و شاگردان نخبه، خبره، پاک، متعهد و وظیفه شناسی در دامان این امام بزرگوار تربیت شده اند که هر یک چراغ پرفروغی بودند که توانستند در عرصه های مختلف به خوبی نقش آفرینی کنند.

آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: حوزه علمیه قم در این مقطع به پتانسیلی تبدیل شد که امثال شهید مطهری را تربیت کرد و در همین دوره آیت الله جلالی که از خمین به قم آمده بودند، شخصیت ایشان در این مکان مقدس شکل می گیرد.

وی عنوان کرد: امام شاگردانی تربیت کردند که هر یک ستون فقراتی برای اسلام هستند؛ زبان، نماز، سخنرانی ها، ارتباط با مردم، احداث مساجد و مدارس، تاسیس هیئت های مذهبی، چاپ کتاب، انتشار و امضای اعلامیه و شرکت در راهپیمایی آنها همگی در خدمت اسلام است.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: امام درختی نیرومند بودند که در اعماق قلب های این مملکت رسوب کرده اند. از سال 41 که نهضت شروع شد، شاهد حضور و خدمات شاگردان امام بودیم، راهپیمایی سال 57 را امثال بهشتی ها، مطهری ها، مفتح ها که هر یک در دل ملت جای داشتند هدایت کرده اند که همه اینها شاگردان و عاشقان امام بودند که برای پیشبرد اهداف ایشان تلاش می کردند.

وی با اشاره به اینکه حدود 50 سال است که شاهد زحمات آیت الله جلالی هستیم که هر یک در عرصه ای قابل بررسی است، عنوان کرد: کارنامه درخشانی از وی در منطقه نارمک و شرق تهران به جای مانده است که شامل احداث مساجد، هیئت ها، حوزه علمیه، برگزاری جلسات شبانه و ارتباط با علما از خدماتی است که هر یک می تواند تبدیل به کتاب شود.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه امام روضه 15 خرداد را خواندند و گریه کردند و ملی گراها، مارکسیست ها و سکولارها این حرکت ها را محکوم کردند، اذعان کرد: بعد از پیروزی انقلاب آیت الله جلالی نزدیک 20 سال به خمین می روند و برمی گردند و نماز جمعه را برقرار می کنند و ارتباط با مردم را حفظ می کنند تا در خدمت امام و اهداف سیاسی و اجتماعی ایران باشند.

نماینده ولی فقیه در اراک با بیان اینکه آیت الله جلالی در دوران جنگ و دفاع و پس از آن نیز در خدمت رهبری بودند و هستند، خاطرنشان کرد: وی در تصنیف کتاب، فعالیت های سیاسی و اجتماعی، تاسیس کتابخانه، کمک به فقرا، عمر پربرکت و نافعی داشتند که امیدوارم این نکوداشت موجب روشن شدن زوایای مختلف این عالم و مجاهد وفادار به امام و رهبری شود.

پایان پیام/


 

کد خبر 259542

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha