استقرار انقلاب اسلامی به برکت آموزه های قرآن است

دکتر حسینی قرآن را عنصر پیروزی بخش ملت ایران بر کفر جهانی دانست و گفت: اسقرار انقلاب ایران به برکت آموزه های قرآن و رهبری امام خمینی(ره) است.

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان، همزمان با برگزاری دومین روز رقابت های قرآنی با حضور نمایندگان بیش از 70 کشور جهان و مراسم تجلیل از 14 برگزیده طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه، دکتر سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ملاک های پیروزی و استقرار نظام جمهوری اسلامی در مقابل کفر جهانی گفت: اسقرار انقلاب اسلامی ایران در سایه عمل به آموزه های قرآن کریم بوده است که به رهبری امام خمینی(ره) به عنوان  یک انسان نمونه، عارف و عامل به قرآن به پیروزی رسید.

 

وی با اشاره به سجایا و اخلاقیات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امام خمینی(ره) در زندگی خود فقط به خواندن قرآن اکتفا نمی کردند بلکه آن را در زندگی خود متجلی می ساختند. ایشان همواره اهل عبادت و راز و نیاز با خداوند بودند و گویی آیه "وَمِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَّکَ عَسَى أَن یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقَامًا مَّحْمُودًا" که در قرآن پیرامون پیامبر بزرگوار اسلام نازل شده است در وجود امام خمینی(ره) متجلی گشت.

 


دکتر حسینی با بیان این مطلب که ترس و وحشت در قاموس امام خمینی(ره) معنا نداشت، خاطر نشان کرد: هنگامی که اعلام کردند ممکن است حکومت ایران هواپیمای امام را در آسمان به آتش بکشد، ذره ای به خود اضطراب راه ندادند.
همچنین در ایام جنگ تحمیلی که اکثر مردم در التهاب و نگرانی به سر می بردند بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران مشغول عبادت و راز و نیاز با خداوند بودند که گویی آیه شریفه قرآن یعنی " الا بذکر الله تطمن القلوب" را حقیقتا متجلی ساختند.

 

وی افزود: حتی زمانی که در جنگ تحمیلی ایران و عراق از امام خواستند تا سنگری در محل سکونت ایشان ساخته شود حاضر به این کار نشدند یا هنگامی که موشکی در نزدیکی منزل امام خمینی(ره) اصابت می کرد به واسطه کنترل لحظه ای وضعیت قلب ایشان، دکتر ها هیچ تغییری درجسم و قلب امام خمینی(ره) احساس نمی کردند که همه این امور برای ارتباط وسیع محکم بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران با خداوند بود.


دکتر حسینی خاطرنشان کرد: شاکله وجودی امام خمینی(ره) را صبر و استقامت تشکیل می داد که نتیجه آن ظفر و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.
وی با اشاره به دیگر ویژگی های امام راحل عنوان کرد: ایشان نه تنها در مباحث نظری منحصر به فرد بودند بلکه شاگردان امام پس از شرکت در دروس حوزوی ایشان به مدت یک هفته تحت تأثیر سخنان امام قرار می گرفتند زیرا بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران عامل به صحبت های خود بودند.


همچنین امام خمینی(ره) اعتقاد داشتند که جامعه باید قرآنی اداره شود و حفظ و قرائت قرآن مقدمه ای برای عمل به آیات الهی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اگر تمام مسلملنان جهان عامل به آیه قرآن که می فرماید: خداوند راهی برای تسلط کافران بر مومنین قرار نمی دهد شوند در هیچ گوشه این کره خاکی شاهد ذلت مسلمانان توسط ایدی کفر نخواهیم بود.
پایان پیام/

 

کد خبر 259810

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha