معرفی و تجلیل از برگزیدگان 16 جشنواره منظومه قرآنی آیات

نفرات منتخب بیش از 16 جشنواره منظومه آیات با حضور نایب رییس مجلس و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش های بین المللی صداوسیما در 3 بخش جداگانه معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برگزیدگان بیش از 16 رشته از نخستین منظومه جشنواره های قرآنی آیات با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و فعالان قرآن در سال همایش های بین المللی صداو سیما تقدیر شدند.

بنابراین گزارش، جاوید تفضلی، در رشته عکس، سمانه عرب ساقری در رشته نقاشی، سماء حبیبی راد در رشته تصویرسازی، نبی الله مصدق در رشته هنرهای حجمی، مهدی عزیزی، در رشته کاریکاتور، ناصر طاووسی، خطاطی نسخ، علی اصغر نظری در رشته خوشنویسی ثلث، محمد ایمانی راد در رشته گرایش های نوین خوشنویسی، رضا امینی، ذبیح الله لوء لویی و جعفری در رشته خوشنویسی شکسته نستعلیق این منظومه جشنواره ای مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

همچنین، علی فردوسی، در رشته شعر قرآنی به زبان فارسی، بابک خویی، در رشته، مشبک فلز، حسین جعفری در رشته قلم زنی، عباس جلالی کیا در رشته منبت، سمانه شمس در رشته مشبک منبت، جواد عبادی و ام البنین احمدیان در رشته معرق چوب، جلیل مرادی، سیدمرتضی سجادی نژاد، حجت الاسلام صداقت زاده و محمدعلی تهرانچی در بخش داخلی رشته نرم افزارهای قرآنی و محمدجواد قوچانی در بخش بین الملل این رشته رتبه های نخست منظومه جشنواره های قرآنی آیات را به خود اختصاص دادند.

این گزارش می افزاید: نیلگون ستاری، در رشته فیلمنامه نویسی، آرش صادق بیگی، در رشته طرح و ایده های قرآنی، محمد بخشی زاده، حسن ولادوست، مجید نادری و روشنک عباسی در بخش صوتی، مجید اسماعیلی، در بخش انیمیشن، مرتضی خسروجردی و محسن قاسمی، در بخش کلیپ تدوینی، عبدالناصر ضابطی، سجاد محمدی، نیره صفری و سعیده رسول اف در بخش عکس جشنواره بلوتوث های قرآنی این منظومه معرفی و تقدیر شدند.
سیدمحمدجواد شوشتری، رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران، بیژن مقدم، مدیرمسئول رونامه جام جم، احمدرضا اخوت، مدیر مدرسه دانشجویی قرآن و عترت(ع)، محمدمهدی اسماعیلی، رییس فرهنگسرای مترو و محمد حسین محمدزاده، مدیر شبکه رادیویی قرآن نیز در این آیین هدایایی را از نایب رییس مجلس و وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی دریافت کردند.

 

علاوه براین، همسو با تجلیل مدیران کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ها، محمدحسین استادآقا از قم، امیرعلی محمدزاده از سمنان، غلامرضا منتظری از گلستان، علی داننده از آذربایجان شرقی، محمد کریمی از آذربایجان غربی، سیدعلیرضا حسینی از اصفهان، سید مرتضی اسماعیلی تبار از تهران، سیدجواد رضوی از خراسان رضوی، عالیشوندی از یزد و حجت الاسلام لطف الله سپهر از خوزستان نیز به دلیل همکاری با دبیرخانه دائمی منظومه جشنواره های قرآنی آیات در برگزاری رشته های مختلف آن معرفی و تقدیر شدند.

بنابراین گزارش، حامد شاکرنژاد، قاری بین المللی که تلاوت ابتدایی این برنامه را انجام داد ، اسماعیل آذر، شاعر آیینی که مراه با گروهی از شعرای جوان مشاعره قرآنی را در این مراسم اجرا کرد و عیسی علیزاده، مدیرعامل خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

برگزیدگان این جشنواره متناسب با رشته خود جوایز نفیس نقدی و معنوی همچون سکه های طلا، وجه نقد و کمک هزینه عمره مفرده و سفر به عتبات عالیات همراه با تندیس تقدیر را دریافت کردند.

شایان ذکر است، آیین پایانی نخستین منظومه جشنواره های قرآنی آیات سه شنبه، 17 اسفند با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان فرهنگی، هنری، سینمایی و قائم مقام وی در امور قرآنی و جمعی از شخصیت های فرهنگی قرآنی کشور در سالن همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد.

پایان پیام/

 

کد خبر 26000

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha