جوانان سرمایه های عظیم جامعه هستند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکز ی و امام جمعه اراک گفت: جوانان سرمایه های عظیم جامعه هستند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اراک،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز افزود: جوانان بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور محسوب می‌شوند و روحیه امید و خودباوری باعث شکوفایی آنان می شود.

امام جمعه اراک بیان کرد: امروز جوانان ایرانی بر سر راه پیشرفت، هیچ مانعی نمی شناسند و در تمام حوزه ها یک جوان ایرانی بر قله های عزت و افتخار ایستاده است.

 

وی همچنین به نقش مهم خانواده در تربیت جوانان اشاره کرد و گفت: در دین مبین اسلام، هسته اصلی پیشرفت، خانواده است بخصوص نقش مادران در این میان بسیار برجسته است چرا که تربیت نسل بر عهده آنان است و اگر جوانان در خانواده درست تربیت شوند، کل جامعه بیمه می شود.


آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از خطبه ها اظهار کرد: وظیفه حکومت دینی زمینه‌سازی برای ظهورامام زمان (عج) است .


وی عنوان کرد: استواری بر دو مقوله فرهنگ ایثار و شهادت و انتظار مردم ایران اسلامی را غیر قابل نفوذ کرده و موجبات یاس و نومیدی دشمنان را فراهم آورده است.

 

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص ششم تیرماه و روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: یکی از اشکال و ابزارهای جنگ نرم، گسترش پدیده اعتیاد در بین جوانان جامعه است.

 

وی با بیان اینکه اعتیاد روح اعتماد به نفس را از جوانان می گیرد، افزود: نباید در مقابله با پدیده اعتیاد در جامعه بی تفاوت بود بلکه لازم است تمامی نیروها را بسیج نمود.


امام جمعه اراک اضافه کرد: اعتیاد با یک گروه و یک دستگاه قابل پیشگیری نیست، بلکه برای مبارزه با این بلای خانمان سوز به عزمی ملی نیاز است.

 

 اشاره به سفر آیت الله نوری همدانی فردا( شنبه) به استان مرکزی ،تاکید برتقوا و دوری از گناه از دیگر محورهای خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته شهر اراک بود.

 

پایان پیام/

کد خبر 265989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha