برگزاری مراسم یادبود شهدای هفتم تیر در 20 نقطه استان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی از برگزاری مراسم یادبود شهدای هفتم تیر در 20 نقطه شهری و روستایی استان مرکزی خبر داد.

 حجت الاسلام عباس هاشمی، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر گفت: برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا علاوه بر احترام به مقام شامخ این عزیزان راهی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین ارزش های انقلاب و مشکلات آن دوران است.

 

وی افزود: این ویژه‌مراسم بزرگداشت در راستای تکریم و تجلیل از حماسه‌ها و جانفشانی‌های شهدای والامقام هفتم تیرماه 1360، تحلیل ابعاد فاجعه، بررسی علل و عوامل، کنکاش درخصوص چرایی و تشریح چگونگی و ابعاد ناشناخته و کمتر موردتوجه قرار گرفته‌ آن حادثه، پیامدها، عبرت‌ها و آسیب‌شناسی موضوعی، درس‌آموزی از آن واقعه، تبیین شخصیت‌ها و چهره‌های شاخص و تعریف جایگاه شهدای هفتم تیر در روند تثبیت نظام اسلامی و بارور شدن نهال انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: هفتم‌تیر یادآور حماسه‌آفرینی بزرگ مردانی است که رمز استواری را با خون خود در جامعه اسلامی ما نهادینه کردند.


حجت الاسلام هاشمی با تشریح برنامه های سی و دومین سالروز گرامیداشت شهدای هفتم تیر، افزود: در هفتم تیر 1360 ، دکتر بهشتی و تعداد زیادی از اعضای حزب جمهوری اسلامی جلسه ای در دفتر مرکزی این حزب ‌ داشتند اما منافقین که منطقی جز ترور و خشونت نداشتند با بمب گذاری ، شهید بهشتی و 72 نفر از یاران صدیق ایشان را به شهادت رساندند.


وی اظهار داشت: منافقین با به پا کردن فاجعه تروریستی هفتم تیر، به زعم خویش قصد داشتند تا با حذف فیزیکی نیروهای متعهد و شخصیت‌های برجسته انقلاب، حرکت رو به جلو و فزاینده ایران اسلامی را با مشکل جدی و اساسی روبه رو ساخته و اتحاد و انسجام و همگرایی بین امت و امام را تضعیف کنند.


حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه استان مرکزی طی واقعه انفجار در دفتر حزب جمهوری پنج شهید به نام‌های علی هاشمی‌سنجانی، محمدحسین صادقی، حجت غلامرضا آشتیانی، علی‌اصغر آقازمانی و محمود بالاگر را تقدیم انقلاب کرده است بیان داشت: در واقع شهید علی هاشمی‌سنجانی نماینده مجلس وقت شورای اسلامی و شهید محمود بالاگر از اعضا و فعالان حزب جمهوری اسلامی مسن‌ترین و جوان‌ترین شهدای واقعه هفت تیر به شمار می آیند.

 

وی با اشاره به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی هنری به مناسبت گرامیداشت شهدای هفتم تیر، گفت: برپایی نمایشگاه‌ های عکس و کتاب، چاپ بروشور زندگی‌نامه شهدای هفتم‌تیر، برگزاری مسابقه کتابخوانی در بین کارکنان ادارات دولتی، برگزاری گفتمان های سیاسی اجتماعی در مراکز علمی آموزشی و دانشگاه ها و تجلیل از خانواده های گرانقدر شهدای هفتم تیر استان از جمله برنامه های اجرایی به این مناسبت است.


پایان پیام/

 

کد خبر 267675

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha