مراسم بزرگداشت روز حجاب و عفاف در استان مرکزی برگزار می‌شود

جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت روز حجاب و عفاف در اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سیف الله کریم زاده، مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی، ضمن تبریک ایام شعبانیه و رمضانیه و گرامیداشت روز حجاب و عفاف، افزود: حمله نظامیان حکومت شاهنشاهی رضاخان به جمع کثیری از معترضین سیاست های لغو حجاب، در مشهد مقدس در تاریخ 21تیرماه سال 1314 موجب شد تا 21تیرماه برای ملت ما روز گرامیداشت عفاف و حجاب شود.

 

وی با اشاره به اهمیت مساله حجاب و عفاف در جامعه و در میان زنان و مردان مسلمان، به لزوم ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها و نهادهای فرهنگی درخصوص برگزاری مراسم بزرگداشت این روز تاکید کرد.

 

در ادامه این جلسه حسن سروش، معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: این همایش با حضور فرهنگیان، تشکل های دانش آموزی شامل بسیج دانش آموزی، هلال احمر دانش آموزی و سایر اقشار جامعه در روز جمعه برگزار می شود و تا شروع خطبه های نماز جمعه پایان می یابد.

 

وی از برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف در حاشیه همایش روز 21 تیرماه خبر داد و افزود: تهیه بسته های فرهنگی و توزیع آن در میان نمازگزاران، تدوین ویژه نامه ای در خصوص عفاف و حجاب و سخنرانی از جمله برنامه های این همایش است.

 

سرهنگ مجید قربانی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به قانون گسترش فرهنگ حجاب و عفاف گفت: در این قانون 26 نهاد عهده دار انجام وظیفه در این زمینه هستند و نیروی انتظامی یکی از ارگان های عهده دار وظیفه در این زمینه است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه حجاب مقوله ای فرهنگی است و نباید به دست قوه قهریه سپرده شود، افزود: در جایی که نهادهای دیگر در زمینه فرهنگ سازی حجاب کوتاهی کنند نیروی انتظامی وارد عمل می شود.

 

در پایان، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، از جمله اقدامات نیروی انتظامی در خصوص حجاب و عفاف را برخورد با افراد بدحجاب، اجرای طرح ها در تفرجگاه ها و برخورد با تولیدات سمعی و بصری غیر مجاز عنوان کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 269790

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha