دل نوشته هایی از دعاهای مهدوی در "زمزمه های انتظار"

کتاب "زمزمه های انتظار" مجموعه‌ای از دل‌نوشته‌های مخصوص حضرت صاحب‌الزمان(عج) است که با الگوگیری از دعاهای وارد شده از اهل‌بیت(ع) به ویژه دعاهای شریف صحیفه سجادیه نگاشته شده‌است.

به گزارش خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان، کتاب "زمزمه های انتظار" در 5 بخش تنظیم شده‌است و اینگونه نبوده است که همچون پژوهش‌های علمی از آغاز براساس طرح و نقشه و چهارچوب مدوّن، نوشته شده‌ باشد، بلکه نویسنده برپایه‌ توصیر ذهنی خویش آنچه را که از سال 1366 در لحظه لحظات زندگی خویش نگاشته‌است متناسب با یکدیگر در کنار هم قرار داده‌است.
نویسنده در ابتدای کتاب خویش به عنوان مقدمه دو مطلب با عناوین پیش گفتار و درباره‌ کتاب نگاشته‌است، در قسمت پیش گفتار متنی ادبی درباره‌ انتظار و حضرت صاحب الزمان(عج) نگاشته‌است. در قسمت درباره کتاب به صورت خلاصه توضیحاتی در مورد کتاب خویش نوشته‌است که تقریبا برای خوانندگان مطالعه‌اش ضروری است.
در فهرست کتاب مطالب کتاب به پنج بخش: نگار پرده‌نشین، شام‌هجران، شکوه‌ها، ناز و نیاز و دولت‌فیض، تقسیم شده‌است که در ابتدای هرکدام از این بخش‌ها توضیحی مقدماتی درباره‌ آنها نوشته شده‌است.
نویسنده در این بخش‌ها به بازگویی و ستودن ویژگی‌های پرده نشین غیب، بایستگی‌های عصر غیبت، دلتنگی‌ها، گلایه‌ها، حدیث آرزومندی، خواهش‌های فرازین و فرودین و نشانه‌های دولت موعود پرداخته است. عنوان هر سرفصل تناسبی ادبی با موضوع هر فصل دارد. تقسیم‌بندی این بخش‌ها نیز به علت پراکندگی مجموعه دل‌نوشته‌ها از نظم خاصی تبعیت نمی‌کنند.
سبک نگارش این کتاب ادبی است که با محتوای راز و نیازی کتاب همخوان است. غالب مطالب کتاب با عبارات مهدیا و پروردگارا آغاز می‌شود و مباحث این کتاب در این قالب نگاشته شده‌اند. هدف اصلی نویسنده جمع‌آوری د‌ل‌نوشته‌هایش در یک کتاب بوده‌است و درصدد بیان اندیشه خاصی نبوده‌است. به همین علت این اثر عاری از هرگونه جمع‌بندی و نتیجه‌گیری است.
نویسنده در انتهای کتاب در قسمت منابع 24 عنوان کتاب ادبی را به عنوان کتب مرجع برگزیده‌است. مخاطبان این کتاب زنان، خانواده و کودکان و دانش آموزان و نوجوانان هستند.
در چند قسمت کتاب که نویسنده اشعاری از بزرگان شعر و ادب و یا آیه‌ای از قرآن کریم نقل کرده‌است در پانویس‌ها آدرس آنها را ذکر کرده‌است. طرح ساده و قطع و حجم کوچک کتاب نیز کاملا متناسب با محتوا و ساختار راز و نیازی کتاب است.
شایان ذکر است، کتاب "زمزمه‌های انتظار" واگویه‌هایی با امام عصر(عج)" نوشته محمدهادی فلاح در سال 89 از سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) منتشر شد.


پایان پیام/

کد خبر 271330

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha