همایش چاووشی خوانی در شهرستان مهریز برگزار شد

خبرگزاری شبستان: به مناسبت هفته فرهنگ رضوی استان یزد و با هدف ایجاد بستر مناسب جهت تولیدات فرهنگی و هنری و ترویج و اشاعه فرهنگ رضوی همایش چاووشی خوانی و شعر رضوی در شهرستان مهریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، این همایش با حضور امام جمعه ، فرماندار و جمعی از مسئولین در مسجد امام جعفر صادق(ع) مهریز برگزار شد. در ابتدای این مراسم و پس از اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران توسط گروه موزیک پایگاه شهید دستغیب مهریز، گروه سرود طاها از موسسه قرآنی صاحب العصر (عج) به اجرای برنامه پرداختند.


پس از آن جمعی از از چاووشی خوانان و شعرای برجسته شهرستان به اجرای چاووشی و شعر خوانی در مدح و منقبت امام رضا(ع) پرداختند.


در ادامه حجه الاسلام و المسلمین پورصادقی نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه مهریز،ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم و تاکید بر نقش تاثیر گذار هنرمندان در ترویج و اشاعه فرهنگ ائمه (ع)مطالبی را در مورد سیره اخلاقی و عملی امام رضا(ع)و همچنین فلسفه و زیارت ایشان بیان نمود.


گفتنی است در حاشیه این مراسم کارگاه زنده خوشنویسی با حضور 4 تن از خوشنویسان برتر شهرستان با موضوع امام رضا (ع) برپا بود.


به گزارش روبط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز، در پایان این مراسم از همه چاووشی خوانان و شاعران با اهدای لوح تقدیر و هدیه قدردانی شد.

 

لازم به ذکر است، اولین هفته فرهنگ رضوی در استان یزد با هدف اشاعه فرهنگ رضوی  از 15 تیرماه در شهرستان ابرکوه محل ورود امام رضا (ع) به استان یزد آغاز شده است و هم اکنون در سطح شهرستان های استان در حال برگزاری می باشد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 271343

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha