تاریخ برگزاری دومین همایش منطقه ای چاوو شی خوانی در مهریز به تعویق افتاد

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز تاریخ برگزاری دومین همایش منطقه ای چاووشی خوانی مهریز را روز دوشنبه ۱۸ اسفند اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید رضا آقایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز در گفتگو با خبرنگار شبستان با بیان این خبر که دومین همایش منطقه ای چاووشی خوانی دوشنبه 18 اسفند 93 برگزار می شود گفت: پیش از این تاریخ برگزاری همایش در روزهای ۱۳و ۱۴ اسفند اعلام شده بود که به علت تقارن با نمایشگاه بزرگ کتاب یزد به ۱۸ اسفند موکول شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز افزود: در این همایش استان های فارس، کرمان، خراسان جنوبی، هرمزگان و یزد به رقابت خواهند پرداخت.

 

وی با اشاره به استقبال گسترده چاووشی خوانان شهرستان مهریز از این همایش اظهار کرد: از آنجا که از هر شهرستان سه چاووشی خوان برتر جهت حضور در همایش منطقه ای معرفی می شوند در نظر داریم در روز پنج شنبه مورخ ۱۴ اسفند بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد النبی شهرستان مهریز همایش چاووشی خوانی شهرستانی برگزار کرده و با رای داوران سه نفر را به عنوان برگزیده جهت حضور در مراسم اصلی معرفی کنیم.

 

آقایی اظهار امیدواری کرد: با یاری خدا و همراهی مسئولان و مردم بتوانیم با برگزاری موفق این همایش این سنت حسنه در حال فراموشی را به نسل های بعدی منقل کنیم.

 

گفتنی است شهرستان مهریز پیش از این دو همایش چاووشی خوانی در سطح استانی و یک همایش در سطح منطقه ای برگزار کرده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 441589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha