عبادت متفکرانه غذایی ارزشمند برای روح انسان

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به توصیه‌هایی در خصوص بهره‌مندی هرچه بیشتر از ماه رمضان گفت: باید در ماه رمضان عبادات خود را منذوج با تفکر نماییم تا به عنوان غذایی ارزشمند برای روح انسانی شود.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به توصیه‌هایی در خصوص شناخت و بهره‌مندی هرچه بیشتر از ماه مبارک رمضان به خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان گفت: این ماه، ماه میهمانی خداوند است که درهای رحمت و فیوضات الهی بر روی بندگان باز می‌شود و اولین اقدامی که هر مؤمن باید انجام دهد وقتی برای عبادت در این ماه باز کند و کارهای روزمره خود را طوری برنامه‌ریزی نماید و به سرانجام برساند که فرصتی برای توجه به خدا در زندگی افراد قرار بگیرد.

وی افزود: باید از این فرصت که در ماه مبارک رمضان ایجاد شده کمال استفاده برده و ضمن توجه به عبادات شخصی توجه اعضای خانواده خود را به بهره‌مندی معنوی هرچه بیشتر از این ماه معطوف کنیم.

پناهیان تصریح کرد: عبادت تنها شامل نمازخواندن، قرائت قرآن نبوده تفکر نیز یک عبادت است؛ این ماه فرصتی است که در متون ادعیه و قرآن متفکرانه نگاه کنیم و عبادات را جوری در این ماه به سرانجام برسانیم که ضمن پرهیز از هرگونه خستگی و کسالت نشاط فکری و روحی را بر خود و اعضای خانواده ایجاد نماییم. همچنین این ماه فرصتی است که به عبادات از دست رفته در دیگر روزهای سال بپردازیم؛ خواندن نماز قضا و به طور کلی تغییر سبک زندگی رمضانی در این ماه داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم حضور در مجالس معنوی ماه مبارک رمضان عنوان کرد: در این ماه مجالس معنوی بسیار و گسترده‌ای برگزار می‌شود و فرصتی مغتنم است که افراد در آن حضور پیدا کنند البته فیلم‌های تلویزیونی که در این ایام اقدام به پیام‌رسانی معنوی و معارفی می‌کنند بسیار کم‌ارزش هستند که مؤمنین وقت خود را صرف آن نمایند و بهتر است بیشترین بهره را با حضور در مجالس معنوی ماه مبارک رمضان ببرند.

پایان پیام/
 

کد خبر 272551

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha