آموزش قرآن باید آموزه های وحی را در زندگی دانش آموزان عملی کند

خبرگزاری شبستان: رییس سازمان پژوهش با بیان اینکه تلاوت قرآن در هیچ دوره از تحصیل دانش آموزان حذف نمی شود، گفت: باید کار را تا جایی پیش برد که آنان علاوه بر تدبر، آموزه های وحی را در زندگی خود پیاده کنند.

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در نشست تخصصی بررسی "اهداف و شاخص های توسعه آموزش عمومی قرآن کشور" که دوشنبه، 24 تیرماه به همت بخش قرآن، آموزگار دل ها برگزار شد، سخنرانی کرد.
وی با اشاره به طبقه بندی دروس قرآنی طی 11 سال حضور دانش آموزان در مدارس گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته دانش آموزان در سه سال ورود به مدارس کشور ملزم به یادگیری روخوانی و روانخوانی قرآن هستند.
حجت الاسلام محمدیان افزود: در سه سال دوم دانش آموزان زمینه انس با حفظ آیات قرآن و معارف کلام وحی را فرا می گیرند و سپس در سال های آتی ضمن یادگیری دروس عربی با مفاهیم و ترجمه آیات آشنا می شوند.
وی تصریح کرد: در هیچ دوره ای تلاوت قرآن و آشنایی با هنر و فنون قرآنی حذف نمی شود و در سه سال متوسطه دانش آموزان باید ضمن تدبر در آیات قرآن، آن را در متن زندگی خود بکار گیرند تا نهایتا حیات طیبه که مورد رضایت خدا و ائمه (ع) است در زندگی آنان جاری شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه های تربیتی این وزارتخانه در ارتباط با قرآن عنوان کرد: اقنای ذهنی دانش آموزان نسبت به مضامین قرآنی و احساس آرامش یافتن در کنار قرآن و نهایتا عمل به آن، نگاه تربیتی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور است، البته نباید از موانعی که در حوزه آموزش قرآن کریم وجود دارد، غافل بود.
وی یادآور شد: می توان قرآن را در 24 جلسه 30 دقیقه ای در سطح روخوانی و روانخوانی به دانش آموزان آموزش داد و نباید به آنها سختگیری کرد.
پایان پیام/
 

کد خبر 273288

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha