رونمایی از دو اثر فاخر قرآنی نظام

خبرگزاری شبستان: ترتیل قرآن سبزعلی و سعیدیان از قاریان بین المللی با حضور معاون صدای رسانه ملی در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان، ترتیل حسین سبزعلی و محمدحسین سعیدیان سه شنبه، 25 خرداد در آیینی با حضور محمد حسین صوفی، معاون صدای رسانه ملی، حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی رییس نمایشگاه قرآن و محمدحسین محمدزاده، مدیر رادیو قرآن در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی شد.
بنابر این گزارش، معاون صدای رسانه ملی در این آیین گفت: رادیو برای تشویق و ترغیب مردم به قرائت قرآن، آموزش و فراگیری آن خود را موظف به طنین اندازی نوای قرآن قاریان بنام می داند.
وی تاکید کرد: آقایان سبزعلی و سعیدیان هر دو از برجستگان، نخبگان و ممتازان جامعه قرآنی هستند و امیدواریم که این اقدام و حرکت این عزیزان تداوم داشته باشد.
همچنین، حجت الاسلام والمسلمین محمدی، رییس نمایشگاه بین المللی هم در این آیین این ترتیل خوانی ها را کاری فاخر و خارج از دایره قیمت گذاری دانست و بیان کرد: این آثار شامل دو صدای دلنشین، جذاب و با دو متد کاملا متفاوت هستند.
وی تصریح کرد: یکی از جلوه های جمال الهی در عالمِ وجود، تجلی صدای خوب است. این آواها و اصوات از برزگترین نعمت های الهی هستند چراکه آیات وحی را به زیباترین اصوات طنین انداز کرده اند.
این گزارش می افزاید: محمدزاده، مدیر رادیو قرآن نیز با اشاره به تولید این دو اثر فاخر به همت گروه تلاوت این رادیو گفت: تمامی ضوابط قرآن در تلاوت ترتیل، اعم از ضوابط تجویدی و صوت و لحن در تولید این ترتیل ها رعایت شده است.
وی یادآور شد: علاوه بر رعایت همه این اصول، هویت ایرانی نیز در آنها رعایت شده است. چراکه انقدر موسیقی ایرانی و ردیف های قرآنی قوی هستند که می توانند به استاد قرائت کمک کنند با حفظ تمام شرایط هویت ایرانی را هم لحاظ کند.
شایان ذکر است، آیین رونمایی از ترتیل سبزعلی و سعیدیان از قاریان بین المللی پیش از اذان مغرب سه شنبه، 25 تیرماه در مصلای امام خمینی (ره) محل برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.
پایان پیام/

کد خبر 273632

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha