رسیدن به تقوا بزرگترین فلسفه روزه داری است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: بزرگترین فلسفه روزه داری رسیدن به تقوای الهی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی که در حسینیه شهدای بیت ایشان برگزار شد، ضمن تاکید بر بهره گیری از فیوضات این ماه با عظمت گفت: ماه رمضان فرصتی برای تهذیب نفس و تمرین تقوا است که انسان ها باید در این راستا تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه انسان سازی و ارتباط قلبی با پروردگار و همچنین قدم نهادن در مسیر ارزش های الهی است، خاطر نشان کرد: در ماه رمضان همه اعضا و جوارج انسان باید روزه دار باشد و تنها نخوردن نیاشامیدن برای انسان روزه دار کافی نیست.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه ازاک ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای ایجاد تحول درونی در انسان دانست و ادامه داد: افراد باید از این ماه برای برنامه ریزی در کارها و انجام یک برنامه مدون بر اساس موازین اسلامی برای آینده خود تلاش کنند.


آیت الله دری به نقش افراد به ویژه مدیران در سعادت جامعه اشاره کرد و گفت: اگر مدیران و مسئولان اجرایی در نحوه مدیریت خود تحول ایجاد کنند می توانند در جامعه و در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هم تحولی ایجاد کنند.

 

امام جمعه اراک، ماه رمضان را بهترین فرصت برای نهادینه کردن ارزش های فرهنگی و انقلابی در جامعه دانست و ادامه داد: در این ماه با عظمت بسترها برای یک تحول عظیم فرهنگی و نهادینه کردن ارزش های انقلابی آماده است.


وی در ادامه ضمن تاکید بر قرائت قرآن و کلام مولای متقیان در این ماه با عظمت گفت: همه افراد جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان باید با نهج البلاغه آشنا شوند و سخنان درربار مولای متقیان را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند.


امام جمعه اراک با بیان اینکه امروز دشمنان ایران اسلامی به شکل های مختلف از قبیل تبلیغات در فضای مجازی و ماهواره ها در صدد تضعیف شیعیان از طریق مهجور کردن معارف اسلامی، آموزه های دینی، قرآن، نهج البلاغه و اهل بیت(ع) هستند، اظهار کرد: ملت ایران باید هر چه بیشتر معارف نهج البلاغه و سیره امیرالمومنین و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را ترویج و تبلیغ کنند.



پایان پیام/

کد خبر 274181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha