گردهمایی موسسات قرآنی در شهر کارچان

گردهمایی موسسات قرآنی استان مرکزی شامگاه گذشته(30 تیر) در موسسه ریحانة‌النبی شهر کارچان با حضور مدیران ۶۵ موسسه قرآنی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک٬ مصطفی مشایخی٬ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این نشست ضمن تبریک ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان ماه نزول رحمت الهی است و فرصت مناسبی برای تروج فرهنگ قرآنی در جامعه است.


وی با اشاره به تهاجم فرهنگی و توطئه های دشمنان در راستای به انحراف کشاندن جامعه اسلامی افزود: گسترش فرهنگ دینی و اسلامی تنها را مقابله با این فرهنگ بیگانه است.

 

مشایخی موسسات قرآنی را مهمترین مرکز در راستای مبارزه با جنگ نرم دشمن عنوان کرد و گفت: دشمن در حوزه جنگ نرم آرام آرام و با تدبیر جلو می رود و مقابله با این توطئه دشمن نیازمند بسیج همگانی به ویژه مراکز و موسسات قرآنی است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: مربیان قرآن باید مفاهیم و آموزه های کلام الله وحی را بین افراد و قرآن آموزان نهادینه کنند.

 

در ادامه این جلسه حسین فدوی٬ رییس اداره حمایت های معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی به برنامه های این معاونت در حمایت از فعالیت های قرآنی پرداخت.


وی با بیان اینکه حمایت از موسسات قرآنی با هدف تشکیل و آماده سازی زیرساخت و بسترهای مناسب برای فعالیت های گسترده و عمیق تر در حوزه قرآن صورت می گیرد افزود:‌ در صورت ابلاغ بوجه سال 92 شیوه حمایت از موسسات قرآن کشور در بخش ساخت ساختمان برای موسسات٬ راه اندازی و تجهیز موسسات اقدام شود.

 

در ادامه این نشست علیرضا حاج علی بیگی٬ مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی آشنایی هر چه بیشتر مدیران مسئول موسسات با یکدیگر و برنامه های قرآنی موسسات برای تلاش هر چه بیشتر در جبهه فرهنگی انقلاب و ترویج کلام وحی را از اهداف برگزاری این نشست دانست.

 

گفتنی است در این نشست مدیران مسوول موسسات قرآنی اراک٬ ساوه٬ شازند٬ خمین٬ کمیجان٬ تفرش٬ کارچان و مرزیجران حضور داشتند.


پایان پیام/

کد خبر 275210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha