روزه‌داری، زمینه‌ساز خودسازی و تقویت جلوه‌های متعال انسانی است

مدیر کل سیاسی انتخابات استان مازندران تقویت جلوه‏های متعالی انسانی را از آثار روزه داری دانست و گفت:در حقیقت ماه رمضان، زمینه‏ساز خودسازی، پالایش درون و اصلاح بیرون و بهره‏مندی از رحمت خداوند است.

سید عباس حسینی‌نژاد، مدیر کل سیاسی انتخابات استان مازندران امروز(5مرداد) در آستانه فرارسیدن لیالی قدر به خبرنگار شبستان گفت: روزه را عملی معرفی کرد که در صورت تحقق دقیق و توجه به شرایط یک روزه واقعی، نتایج گرانبهایی در زمینه‏های معنوی و فردی و اجتماعی به ارمغان می‏آورد.
 

وی با بیان اینکه از جمله آثار روزه‏داری قرار گرفتن اغنیا و نیازمندان در یک صف است، افزود: آنگونه که افراد برخوردار با تحمل گرسنگی وضع محرومان را به طور محسوس درک می‏کنند، برابری و مساوات یکی از آثار اجتماعی روزه تلقی می‏شود.


حسینی‌نژاد، افزایش معنویت در ماه مبارک رمضان را عامل گسترش ارزش‏های متعالی انسان معرفی کرد و گفت: در ماه رمضان برخی ارتباطات سالم نظیر توجه به همسایگان و بازدید از اقوام موجب رفع کدورت‏ها شده و با خروج از خودپسندی، انسان خود را در اجتماع تعریف می‏کند.


وی تمرین قانونمندی را از دیگر آثار اجتماعی روزه در ماه مبارک برشمرد و ادامه داد: با توجه به اینکه روزه به عنوان یک فریضه دینی، افراد را موظف به خویشتن‌داری و احترام به جامعه روزه‏دار می‏کند، با اجتناب از رفتارهای مغایر با موازین دینی به نوعی تمرین قانونمندی صورت می‏گیرد؛ در واقع دوری از معنویت، عامل اصلی وقوع جرایم و یکی از راهکارهای کاهش جرایم، روزه‌داری است.


حسینی‌نژاد با اشاره به آثار اجتماعی روزه، از ماه رمضان به عنوان فرصتی برای مهرورزی و گسترش همدردی میان آحاد جامعه اشاره و تصریح کرد: تشویق به افطاری دادن و گستردن سفره‏های اطعام برای همگان از نشانه‏های این مهرورزی است؛ روزه‏دار در این ماه تلاش می‏کند تا بخشی از گناهان خود را بویژه در حوزه اجتماعی ترک کند که این امر نشان‌دهنده تأثیر روزه‏داری بر ایجاد امنیت اجتماعی است.


مدیر کل سیاسی انتخابات استان مازندران با اشاره به روایات ائمه(ع)، روزه در ماه مبارک رمضان را یکی از تعالیم شگفت اسلام برشمرد که با آداب خاص خود علاوه بر فواید معنوی و جسمی، فرد مسلمان را در یک تمرینی قرار می‏دهد تا جلوه‏های متعالی انسانی را در خود تقویت کند؛ در حقیقت ماه رمضان، زمینه‏ساز خودسازی، پالایش درون و اصلاح بیرون و بهره‏مندی از رحمت خداوند است.


حسینی‌نژاد با تاکید بر اینکه ماه رمضان زمینه احیاء اتحاد و وحدت میان مسلمانان و غیر مسلمانان را فراهم می‏کند، خاطرنشان کرد: مشارکت در کارهای گروهی و خداپسندانه همچون اطعام ایتام و سرکشی از نیازمندان از جمله آموزه‏های ماه مبارک رمضان است که باعث احترام به ادیان، فرهنگ‏ها و تمدن‏های مختلف می‌شود و این مسئله مهم در عصر حاضر که جنگ و آتش‏افروزی سیاست‏های استکبار وجود دارد، در برقراری صلح جهانی می‏تواند نقش مهمی را ایفا کند.


پایان پیام/

کد خبر 276772

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha