مردم خراسان شمالی با ندای الهی العفو شب قدر را احیا کردند

خبرگزاری شبستان: مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مساجد و مصلاها برگزار و ندای الهی العفو شب زنده داران در این مراسم ها طنین انداز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و نخستین شب از لیالی پر فضیلت قدر، با حضور پرشور و با شکوه اقشار مختلف مردم در اماکن متبرکه، مساجد، حسینیه ها، تکایا و امامزادگان شهرستان های خراسان شمالی برگزار شد.

 

 بر اساس این گزارش در شب ضربت خوردن حضرت علی(ع)، مردم مومن و ولایتمدار شهرستان های خراسان شمالی با حضور در اماکن متبرکه و مقدس، از عمق وجود و با سوز و گداز با راز و نیاز با معبود و قرائت قرآن و دعا و شب زنده داری، نخستین شب قدر را با ندای الهی العفو احیا کردند.

 

این گزارش حاکی است، آیین محوری احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان شهرستان بجنورد که در دو محل مصلی امام خمینی(ره) و همچنین امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) برگزار شد، مملو از عاشقان و شب زنده دارانی بود که خواب را بر خود حرام کرده و شب تا به صبح را به راز و نیاز با معبود خود پرداختند.

 

 بنا براین گزارش؛ در این آئین معنوی که تا سحر در یک هزار مسجد خراسان شمالی ادامه داشت؛ سخنرانان در خصوص فضیلت شب قدر و اعمال و دعاهای ویژه این شب که به گفته قرآن کریم از هزار ماه برتر است، به ایراد سخن پرداختند.

 

 گفتنی است؛ شیفتگان ولایت و عاشقان حریم علوی با قرائت دعای جوشن کبیر، ابوحمزه ثمالی، نماز قضا و نماز ویژه شب قدر که با مداحی، سخنرانی، مرثیه سرایی و قرآن بر سر گرفتن ادامه یافته بود از خداوند در این شب عزیز طلب آمرزش کردند.

 

 پایان پیام/ 

کد خبر 277085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha