انجمن تعزیه جنوب کرمان راه اندازی شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، صبح امروز(6 مرداد) و در مراسم افتتاح انجمن تعزیه، خواستار ساماندهی همه گروه های تعزیه و واقعیت گرایی در این هنر اسلامی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، حجت الاسلام سید احمد حسینی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست صبح امروز خود با پیشکسوتان تعزیه در مراسم راه اندازی انجمن تعزیه، خواستار ساماندهی گروه های تعزیه شد.
 

وی افزود: با انجام کارهای کارشناسی و تحقیق علمی باید تعزیه را بدون تأثیر خرافات و تعصبات برگزار و این هنر را از مظلومیت نجات داد.


حسینی افزود: اسنادی وجود دارد که نشان می دهد این هنر اسلامی در جنوب کرمان حدود 200 سال سابقه دارد.

 

وی گفت: بیان مواردی از واقعه عاشورا که به هیچ وجه در آن ایام واقع نشده از جمله خرافات مطرح شده در تعزیه است که زدودن این خرافات از اهداف انجمن خواهد بود.

 

حجت السلام حسینی تاکید کرد: ضروری است آموزش و برنامه ریزی در این خصوص توسط اهل فن انجام شود؛ زیرا اعضای گروه های تعزیه با دین مردم سر و کار دارند و مردم به آنان به عنوان الگو نگاه می کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، ادامه داد: اعضای انجمن باید برنامه ریزی دقیقی در این خصوص داشته باشند و در انجمن با تهیه آرشیو، بانک اطلاعات و غیره در کنار تشکیل گروه ها آموزش و اصلاح لازم را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه تعزیه خوانی باید به واقعیت نزدیک باشد اظهار کرد: شناخت ابعاد زندگی ائمه اطهار (ع) الزامی و نیازمند تحقیق به صورت علمی است.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، وی خواستار پیش بینی جشنواره ها، مسابقات و همایش ها در این زمینه شد و گفت: ضروری است برای مفاخر و پیشکسوتان این هنر، گرامیداشت و تجلیل برگزار شود.

 

حجت الاسلام حسینی، افزود: شناسایی، ساماندهی و آموزش گروه های تعزیه الزامی است که باید مدنظر انجمن باشد.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 277274

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha