مفاهیم قرآن کریم را در نقشه پیدا کنید

خبرگزاری شبستان:، نقشه مفاهیم قرآن کریم که برای نخستین بار توسط پژوهشگران ایرانی طراحی و ساخته شده است در نمایشگاه قرآن کریم عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نقشه مفاهیم قرآن کریم که برای اولین بار توسط پژوهشگران ایرانی طراحی و ساخته شده، در نمایشگاه قران کریم عرضه شده است.

 گستره مفاهیم موجود در این نرم افزار قریب به 42000 مفهوم است، مفاهیمی چون کسب، تجارت، عشق، خانواده، حلال و حرام، رزق، ازدواج، اخلاق، هنر، حجاب، احکام، سیاست، روابط، جامعه، عرفان، شریعت، دین، ابلیس، شیطان و ... بخش هایی از دریای بی کران مفاهیم قرآنی است که در این نرم افزار ارایه شده است.

 به کمک این نرم افزار می توان مفاهیم کلیدی موجود در قرآن کریم را به راحتی جستجو کرد و آیاتی که ما با آن مفاهیم، ارتباط معنایی دارند را دست یافت، همچنین به کمک متدی که برای اولین بار جهت مدیریت محتوا و نمایش، مفاهیم به کار رفته است این امکان برای پژوهش گران فراهم آمده است که علاوه بر آشنایی با مفاهیم قرآنی از ارتباط بین آن مفاهیم آگاهی یابند.

اصولاً نقشه مفاهیم، به مفاهیم مرتبط به یک مفهوم کلیدی گفته می شود که براساس پارامترهای خاصی به یکدیگر مرتبط می شوند در این نرم افزار شیوه ای نوین از نقشه مفاهیم ارایه شده است که به کمک این روش کاربران می توانند در کمترین زمان ممکن به موضوعات و مفاهیم موردنظرشان دست یافته و به مفاهیم مرتبط منتقل شوند.

 شیوه ای نوین در مدیریت مفاهیم و ارایه محتوا، ارایه مفاهیم مرتبط، در یک صفحه و در قالب نقشه در جشنواره ای، ایجاد ارتباطی معقول، ساده و قابل دسترس بین مفاهیم، ارایه مفاهیم مرتبط و متضاد، عنوان دهی کلی به مفاهیم هم سطح معنایی، ایجاد ارتباطی ظریف بین مفاهیم کلی و مفاهیم جزیی، درصد بندی میزان ارتباط بین مفاهیم مرتبط، تعریف مفاهیم مرتبط با مفهوم موردنظر کاربر و تطبیق مفاهیم با آیات مرتبط و ترجمه فارسی و تفسیر هر آیه، در دسترس بودن مفاهیم و قابلیت های نرم افزاری ویژگی های این نرم افزار است.

 شایان ذکر است، این نرم افزار قابل استفاده برای آشنایی با مفاهیم قرآن کریم، قابل استفاده پژوهش گران و جایگزین اولین مرحله پژوهش های پیرامون مفاهیم قرآن کریم است.

پایان پیام/

 

این نرم افزار به همت موسسه رهپویان عرصه علم در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عرضه شده است.

پایان پیام/
 

کد خبر 278025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha