رحل چند منظوره قرآن کریم در نمایشگاه قرآن کریم

به گزارش خبرنگار ستاد خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برای اولین بار در جهان اسلام، رحل چند منظوره قرآن کریم در غرفه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به نمایش گذاشته شد.

مصطفی جمشیدی، جانباز 40 درصد و مبدع طرح این رحل به خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان گفت: در گذشته و در دوره ایلخانی که به 700 سال پیش برمی گردد اولین رحل ها ساخته شدند. در آن زمان به علت نبود نور کافی و برای آنکه همه اعضای خانواده بتوانند از نور چراغ بهره مند شوند رحل ها به این صورت ساخته می شد تا افراد استفاده کننده بتواند به صورت خمیده اطراف چراغ جمع شوند.
اما امروزه با توسعه صنعت نور نیاز به طرح جدیدی بود که قاریان محترم مجبور به خم شدن روی رحل نباشند.
وی در ادامه گفت: رحل نوین قرآنی برای پیشگیری از آرتروز کمر و گردن بهترین پایه مطالعه است.
وی با ذکر این نکته که رحل نوین مورد تأیید پزشکان ارتوپد و چشم پزشک ونیز قاریان بین المللی قرآن قرار گرفته است، گفت: این رحل با ویژگی هایی از جمله قابلیت تنظیم زاویه مناسب وتنظیم نور مطلوب و نیز دید مناسب عرضه گردیده است.
وی در مورد ویژگی های رحل یاد شده در مقایسه با سایر رحاستفاده از رحل چند منظوره باعث می شود که قاری قرآن ضمن درست نشستن از تنفس و حجم نفس بهتری برخوردار باشد.

فعال قرآنی گفت: استفاده از این رحل باعث می شود که قاری قرآن ضمن درست نشستن از تنفس و حجم نفس بهتری برخوردار باشد.
وی افزود: این امر موجب می شود که نور بهتری به صفحات مصحف شریف قرآن تابیده و چشم در این زاویه کمتر خسته ‌شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در این رحل جای یک مهر تعبیه شده و آیاتی که سجده سهو دارند می توان از آن استفاده نمود، همچنین جای لیوان برای استفاده قاری و حتی محل نصب میکروفون نیز در مدل های جدید این رحل تعبیه شده است.
گفتنی است رحل موجود ضمن داشتن وزن کم توانائی تحمل 24 کیلوگرم را داراست و در طرح های مات و شیشه ای در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 278276

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • bm IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    2 0
    خيلي زيبا است