باید تخصص پزشکی را با آموزش‌های قرآنی ممزوج کنیم

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأثیرات فرهنگی ترکیب آموزه‌های دینی با تخصص پزشکی گفت: اگر آموزه‌های دین با تخصص علوم پزشکی ترکیب شود درمان و پیشگیری حقیقی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان، همزمان با برگزاری آیین اختتامیه بخش علم، دانشجو، دانشگاه قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن با حضور حجت‌الاسلام حمید محمدی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر فاطمه رخشانی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شب گذشته برگزار شد و در آن دکتر لاله افتخاری رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی به سخنرانی پرداخت.

افتخاری با اشاره به تأثیرات آموزه‌های دینی در وزارت بهداشت و درمان گفت: اگر مضامین الهی و قرآنی با تخصص در وزارت بهداشت ترکیب شوند می‌تواند درمان و پیشگیری را به صورت حقیقی محقق سازد. تربیت یک پزشک متعهد همراه با آموزش قرآن می‌تواند به قدری تأثیرگذار باشد که این اثر در جامعه نیز تسری یابد.

وی افزود: در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات خوبی در چند سال اخیر به واسطه حضور دولت نهم و دهم صورت گرفته که قابل تقدیر است.

افتخاری تصریح کرد: بسیاری از مشکلات بیماران ناشی از اختلالات روحی بوده که اگر مضامین قرآن و سیره ائمه اهل بیت (ع) با تخصص پزشکی ممزوج شود حتی می‌توان بیماران صعب‌العلاج را با نگاه دینی درمان کرد که این اتفاق باعث تربیت قرآنی پزشک و بیمار می‌شود.

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی صورت‌گرفته در چند سال اخیر عنوان کرد: راه‌اندازی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با حضور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری فعالیت‌های گسترده‌ای را در زمینه قرآنی و ترویج آن در جامعه کشیدند که در کنار این‌ فعالیت‌ها حضور وزیر علوم و وزیر ارشاد، همچنین وزیر بهداشت بیش از پیش در تسریع روند حرکتی فعالیت‌های قرآنی تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر اعتبارات قرآنی گسترده‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب و در میان دستگاه‌های فعال تزریق شد که اتفاق مبارکی را در کشور رقم زد، امیدواریم این زحماتی که در دولت نهم و دهم برای تحقق آرمان‌های قرآنی با تخصیص بودجه محقق شد در دولت یازدهم نیز ادامه یابد و این جریان به بدنه جامعه نیز رسوخ کرده و در زمینه بین‌المللی نیز موفقیت‌های چشم‌گیر کسب نماییم.

پایان پیام/
 

کد خبر 278823

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha